دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرائی انجمن لبنیات:

تعرفه شیر خام طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت

دبیر اجرائی انجمن لبنیات ایران گفت: دامداران معتقدند که نرخ ۴۵۰۰ تومانی شیر خام متضمن سودآوری نیست و افزایش قیمت شیر خام در دستور جلسه است.
کد خبر : 586528
لبنیات.jpg



رضا باکری، در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه گروه جامعه خبرگزاری آنا، گفت: دامدارها می‌گویند که بهای تمام‌شده‌ شیر خام باید افزایش پیدا کند زیرا خرید نهاده دامی با نرخ کنونی مصوب شیر خام یعنی ۴۵۰۰ تومان ممکن نیست.


وی افزود: در حال حاضر گزارش آن را به سازمان حمایت از دامداران و ستاد تنظیم بازار فرستاده‌اند و منتظر بررسی این سازمان‌ها هستند.


دبیر اجرائی انجمن لبنیات ایران اشاره کرد: اینکه قیمت لبنیات افزایش پیدا می‌کند یا خیر به تصمیم جلسه آینده ستاد تنظیم بازار بستگی دارد.


باکری بیان کرد: دامداران معتقدند که نرخ ۴۵۰۰ تومان شیر خام متضمن سود مالیشان نیست و فعلاً بالاجبار فعالیت خود را ادامه می‌دهند تا وقتی‌که سازمان تنظیم قیمت گزارش آن‌ها را تائید کند و دوباره بر اساس هزینه‌های سال ۱۴۰۰ بهای تمام‌شده‌ آن‌ها و قیمت شیر خام را محاسبه کند.


وی تأکید کرد: افزایش قیمت شیر خام در دستور جلسه است و به‌احتمال‌زیاد تصویب می‌شود.


دبیر اجرائی انجمن لبنیات ایران گفت: قیمت کشت‌های داخلی نهاده‌های دامی خیلی بالا رفته است و این اتفاق به خشک‌سالی‌ها و آسیب‌هایی که مزارع جو و یونجه وارده شده است بستگی دارد.


باکری ادامه داد: به همین خاطر قیمت نهاده‌های دام داخلی به‌شدت افزایش پیداکرده است و البته این مشکلات در نهاده‌های وارداتی دام هم وجود دارد، به همین خاطر دام‌پروران می‌گویند که قیمت شیر خام باید بالا برود و نمی‌توانند با این تعرفه فعالیت سودآور داشته باشند.


انتهای پیام/ ۴۱۶۱




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب