دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت هفته وحدت انجام شد

دیدار دانشگاهیان واحد بندرعباس با خانواده شهدای شیعه و سنی/ رونمایی از نشان وحدت و بصیرت

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به مناسبت هفته وحدت با خانواده دو تن از شهدای شیعه و سنی دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 58616

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این دیدار با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، یاد و خاطره شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، درس ایستادگی و شهادت را به ما آموخت و انقلاب اسلامی را با راه و نام امام راحل به دنیا معرفی کرد.


مهدی باقری هفته وحدت را نماد پیوند بین شیعه و سنی معرفی کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با شعار وحدت شیعه و سنتی به ثمر نشست و در طول دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم با هر دین و مذهب برای دفاع از انقلاب، کشور و ناموس خود به جبهه‌ها شتافتند.


وی یادآور شد: باید با منویات مقام معظم رهبری حرکت رو به رشد خود را دنبال کنیم و در سایه اتحاد، همدلی و همراهی تحت لوای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه از مقدسات دین اسلام دفاع کنیم.


باقری گفت: انقلاب ما باید الگوی جهانیان باشد و با آگاهی دادن به کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای همسایه خطر اختلاف‌افکنی شیعه و سنتی را به وسیله دشمنان به طور مستمربه آنان یادآور کند.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز با گرامیداشت این ایام، شهدا را وارثان اصلی این انقلاب خواند و گفت: این انقلاب ادامه دهنده راه پیامبر گرامی اسلام است تا بتواند در سایه وحدت و همدلی همه مسلمانان جهان را در زیر یک چ‌تر گرد هم آورد.


حجت‌الاسلام حسن زارعی ادامه راه شهدا را از وظایف مهم دانشگاه‌ها خواند و افزود: دانشگاه‌ها باید به عنوان عناصر خلاق، خوش‌فکر و اندیشمند در تبیین و انتشار افکار و اندیشه‌های شهدا نقش به سزایی ایفا کنند.


رونمایی از نشان وحدت و بصیرت در واحد بندرعباس



همچنین به همت کانون دانشجویی گفتمان اندیشه‌های امام و رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس همزمان با هفته وحدت از اولین نشان وحدت بین شیعه و سنی و بصیرت جامعه اسلامی رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار آنا، این رونمایی که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد بندرعباس و تنی چنی از علمای اهل سنت انجام گرفت. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، هدف از رونمایی این نشان را پیوند وتحکیم وحدت و اتحاد بین امت اسلامی یاد کرد.


مهدی باقری گفت: امروز امت اسلامی باید بیش از پیش با همدلی و بصیرت با الهام پذیری ازدستورهای دین اسلام و منویات رهبری با وحدت و یکپارچگی در برابر اسلام‌ستیزی بایستد و نگذارد آب خوش از گلوی دشمنان قسم خورده اسلام پایین رود.


وی، وحدت و بصیرت را رمز ماندگاری جامعه اسلامی دانست و افزود: کشور‌های اسلامی باید با وحدت بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی بتوانند با جلوگیری از افکار و جریان‌های انحرافی در کشورشان راه پیشرفت و توسعه را در پیش گیرند.


این نشان با شعار تجلی وحدت در سایه بصیرت همراه بود که به وسیله امام جمعه اهل تسنن شهرستان بندر چارک رونمایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته