دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 17:16

پیشنهاد وسوسه‌انگیز ژاپن برای حل معضل زنان برده جنسی

ژاپن برای حل‌و‌فصل نهایی معضل مربوط به زنان برده جنسی که به تحولات مربوط به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، پیشنهاد پرداخت غرامتی به ارزش یک میلیارد ین به کره‌جنوبی داده است.
کد خبر : 58609

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دولت ژاپن تصمیم گرفته است در صورت موافقت دولت کره‌جنوبی، یک میلیارد ین برای حل‌و‌فصل نهایی موضوع زنان برده جنسی به سئول پرداخت کند.


در جریان جنگ جهانی دوم و اشغال کره توسط ژاپن، بسیاری از زنان کره‌ای مورد تجاوز جنسی سربازان ژاپنی قرار گرفتند. این زنان به اجبار در پادگان‌های نظامی ژاپن اسکان داده شده بودند.


روز گذشته خبرگزاری شین‌هوا گزارش کرد که ژاپن و کره‌جنوبی در این باره به یک توافق تاریخی دست یافتند.


این توافق نخستین گام برای حل این موضوع از سال ۱۹۶۵میلادی تاکنون به شمار می‌رود و هر دو طرف بر سرعت بخشیدن به مذاکرات تاکید کردند.


به گزارش وب‌سایت یورونیوز، پیشنهاد پرداخت غرامت، با عذرخواهی رسمی شینزوآبه، نخست‌وزیر ژاپن و پذیرش «مسئولیت کامل» این موضوع همراه بوده است.


برآوردها حاکی از آن است که در طول جنگ جهانی دوم، حدود ۲۰۰ هزار زن کره‌ای تحت عنوان «زنان راحتی» در ارتش ژاپن به کار گرفته شدند که مجبور به داشتن رابطه جنسی با سربازان بوده اند. در حال حاضر تنها ۴۶ تن از این زنان در کره جنوبی زنده هستند.


کره‌جنوبی همچنین اعلام کرده، در صورتی که ژاپن به تمام وعده‌های خود به طور کامل عمل کند این موضوع برای همیشه و به صورت «برگشت ناپذیر» مورد حل‌و‌فصل قرار خواهد گرفت. کره‌جنوبی همچنین نسبت به حذف عنوان «زنان راحتی» اقدام خواهد کرد.


دو طرف توافق کرده‌اند که نسبت به انتقاد از یکدیگر درباره این موضوع در مجامع بین‌المللی نیز خودداری کنند.


این توافق در پی سفر وزیر خارجه ژاپن به سئول، پایتخت کره جنوبی حاصل شد.


قرار است با حل و فصل نهایی این موضوع، مجسمه موسوم به زنان راحتی که در برابر سفارت ژاپن در سئول نصب شده است، برچیده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته