دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1400 - 10:29
نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی:

نگرانی‌های برحق ایران باید در گفت‌وگوهای احیای برجام بررسی شوند

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی گفت: نگرانی‌های برحق ایران باید در گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای رسیدگی شوند.     
کد خبر : 585871
وانگ کان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وانگ کان شامگاه چهارشنبه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: نگرانی‌های برحق ایران باید به شکلی مناسب در گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای رسیدگی شوند.


وی درباره این مذاکرات گفت: پیشرفت مهمی به‌دست آمده است، اما برخی اختلافات اساسی در زمینه موضوعات مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد. این واقعیت که موضوع اصلی حذف تحریم‌ها در مذاکراتی که بیش از دو ماه است طول کشیده، حل نشده نشان می‌دهد موضوع درست و غلط هنوز به‌طور اساسی حل نشده است.


این دیپلمات چینی تأکید کرد، ایالات متحده به‌طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد که دلیل ریشه‌ای بحران هسته‌ای ایران است.


او تصریح کرد: برای اینکه آمریکا و ایران به تعهدات کامل خود تحت برجام بازگردند، باید تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در درجه اول به‌طور کامل برداشته شود، ازجمله صلاحیت حوزه اختیارات علیه نهادها و اشخاص ثالث.


وانگ کان گفت: همه تدابیر تنبیهی اعمال‌شده از سوی آمریکا در دوران خروج از برجام که با این توافق ناسازگار هستند و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز باید به‌طور کامل برداشته شود.


وی عنوان کرد: درعین‌حال اقدامات عملی باید به‌کار گرفته شود تا مانع خروج خودسرانه دوباره طرف‌های مرتبط با این توافق شود. چین از حل‌وفصل مناسب نگرانی‌های برحق ایران در زمینه‌های دیگر حمایت می‌کند. زمان تصمیم‌گیری سیاسی در این زمینه فرارسیده است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

برچسب ها: برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته