دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1397 - 13:42

مخالفت روسیه و چین با اصلاح برجام

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای چینی خود درباره حمله آمریکا و دو متحد دیگرش به سوریه و نیز موضوع برجام تبادل نظر کردند.
کد خبر : 275041

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سرگئی لاوروف که به پکن سفر کرده است با وانگ یی، همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.


دو طرف در این دیدار درباره حمله چندی پیش آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه تبادل نظر و تاکید کردند که این حمله خلاف منشور سازمان ملل متحد است.


لاوروف و یی همچنین بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.


سرگئی لاوروف گفت: «ما هرگونه استفاده از زور را که بر هم زننده ثبات جهانی و خارج از چارچوب شورای امنیت است رد می‌کنیم. هدف قرار دادن سوریه تنها با ادعای اینکه در شهر دوما از سلاح شیمیایی استفاده شده است، انجام شد.»


وی افزود: «غرب در حال فشار بر کمیته کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در شهر دوما است و انتظار می‌رود آن‌ها تحقیقات خود را بی‌طرفانه و شفاف انجام دهند.»


وزیر امور خارجه روسیه گفت اگر آمریکا و غرب جنگی را در سوریه به راه بیاندازند شاهد موج جدیدی از مهاجرت به اروپا خواهیم بود.


وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نیز گفت: «پکن مخالف هرگونه استفاده از زور در روابط بین‌المللی بدون کسب اجازه از سازمان ملل متحد است.»


دو طرف در این دیدار تاکید کردند موضع واحدی در قبال برجام دارند و مخالف هرگونه اقدام برای اصلاح توافق هسته‌ای هستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته