دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 15:27

کسب رتبه سمنان در تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه موسسه اطلاعات علمی ISI

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به لحاظ تولید مقالات علمی در پایگاه علمی تامسون رویترز ISI توانست در سال ۲۰۱۵ در بین دانشگاه‌های آزاد استان مقام نخست را از آن خود کند.
کد خبر : 58575

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر واحد‌های دانشگاهی استان سمنان تعداد مقالات ارائه شده توسط پژوهشگران واحد سمنان در سال جاری میلادی ۱۰۵ عنوان است که این تعداد در مقایسه با سایر واحد‌های استان سمنان در رتبه نخست قرار دارد.


در آمار ارائه شده توسط دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی تعداد کل مقالات چاپ شده دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری میلادی ۲۸۵ عنوان اعلام شده است که بعد از سمنان به ترتیب دانشگاه‌های شاهرود، دامغان و گرمسار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


بر اساس اعلام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مجموع مقالات نمایه شده این واحد دانشگاهی در پایگاه علمی WOS از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۵ با یک روند روبه رشد قابل قبول همراه بوده است به طوری که از تعداد یک عنوان مقاله در سال ۲۰۰۶ به تعداد ۱۰۵ عنوان مقاله در سال جاری میلادی رشد داشته است.


نادر رهبر دلایل این رشد را این گونه تشریح کرد: رشد دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقای پایه علمی اساتید و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی، حمایت از طرح‌های پژوهشی درون دانشگاهی، تشویق مقالات و فعال شدن باشگاه پژوهشگران جوان در واحد سمنان از دلایل عمده رشد صعودی تولید علم در واحد سمنان طی سال‌های اخیر است.


تعداد کل مقالات نمایه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بر اساس این آمار ۵۰۸ عنوان مقاله طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته