دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1400 - 11:20
شجاعی در گفت‌وگو با آنا:

فضای استاندارد بسکتبال سه‌نفره دختران را در اختیار نداریم/ کمبود تجربه ملی‌پوشان غیرقابل انکار است

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: متأسفانه زمین استاندارد برای تمرین تیم ملی بسکتبال سه‌نفره دختران را در اختیار نداریم و با ایجاد چنین فضایی امکان پیشرفت وجود دارد.
کد خبر : 585068
تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو در اتریش به موفقیت مد نظرش دست نیافت و نتوانست جواز صعود به معتبرترین مسابقات ورزشی جهان را کسب کند. این تیم مقابل ژاپن، تایلند، اوکراین و استرالیا بازنده شد.


فریده شجاعی در مورد اینکه تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران به چه دلیل توفیق حضور در رقابت‌های المپیک را پیدا نکرد، به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: کمبود تجربه واقعیت غیرقابل انکار بسکتبال دختران و بانوان ایران است. ملی‌پوشان کشورمان از میادین بین‌المللی دور مانده‌اند و نمی‌توانند یک شبه ره صد ساله بروند، اگرچه در کوتاه‌مدت هم توانسته‌اند در مقابله با محدودیت‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند و با شایستگی مقابل حریفان بازی کنند.


وی ادامه داد: تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران در رنک ۶ دنیا قرار دارد ولی نباید جامعه بسکتبال توقع عملکردی در اندازه تیم ششم جهان را از این تیم داشته باشد، به دلیل اینکه این تیم ایونت‌های (رویدادهای) زیادی را در گذشته برگزار کرد، توانست در بین ۲۰ تیم برتر جهان حضور پیدا کند ولی وقتی که با خود این بچه‌ها صحبت کردیم، گفتند که رقبا بازی‌های متفاوتی را ارائه کردند و ما نتوانستیم بازی‌هایی را ارائه دهیم که انتظارش را داشتیم.


نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: متأسفانه اردوهای تدارکاتی برای تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران نداشتیم و برای رسیدن به تجربه بالا در این ورزش نیاز به برنامه‌ریزی و تمرین بیشتر است ولی پورت و فضای لازم را در اختیار نداریم. ما حتی نمی‌توانیم محل تمرینی استاندارد مسابقه را ایجاد کنیم تا بازیکنان بتوانند با انجام تمرینات متعدد در این فضا در شرایط بهتری قرار بگیرند. اگر شرایط تمرینی مهیا شود می‌توانیم گام به گام پیش برویم و با کسب تجربه بیشتر، نتایج مناسب‌تری کسب کنیم.


وی یادآور شد: اگر ملی‌پوشان بسکتبال سه نفره دختران ایران نتوانستند در دیدارهای انتخابی المپیک مطابق انتظار بازی کنند به دلیل آن است که حریفان تمرینات و بازی‌های تدارکاتی زیادی داشتند و به همین دلیل هم نمایش بهتری ارائه کردند. باید زمین استاندارد را برای انجام تمرینات و بازی‌های بسکتبال سه به سه ایجاد کنیم. در این راستا نیاز به تعامل بیشتر با شهرداری‌های کل کشور داریم و البته که می‌خواهیم رقابت‌های لیگ را برگزار کنیم. 


شجاعی بیان کرد: نباید فراموش کرد که خیلی از کشورهای حاضر در رقابت‌های بسکتبال سه نفره بازیکنان خود را از تیم پنج نفره‌شان انتخاب کرده‌اند ولی ما آنقدر بازیکن خوب نداریم که بتوانیم چنین کاری انجام دهیم. بازیکن ۲۱ ساله ژاپن که به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخابی المپیک انتخاب شد تنها چهار سال است که بسکتبال سه نفره را شروع کرده، بنابراین با توجه به ظرفیت نیروی انسانی خوبی که داریم اگر می‌خواهیم به شرایط بهتری دست یابیم باید بتوانیم الگوبرداری خوبی انجام دهیم و البته که امکانات لازم را در اختیار ملی‌پوشان قرار دهیم.


وی در مورد اینکه چگونه بازیکنان ملی‌پوش بسکتبال سه نفره دختران ایران می‌توانند به مرز خودباوری برسند، تأکید کرد: بچه‌ها خیلی از نظر روانی خوب بودند، مسابقات را هم با اعتماد به نفس خوبی شروع کردند اما در مصاف با ژاپن که سال گذشته قهرمان مسابقات زیر ۲۳ سال جهان شد، تخلیه روحیه شدند و نتوانستند بازی خوبی را انجام دهند. کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا با اردوهای تدارکاتی فراوان و بازی‌های دوستانه مناسب همواره در عالی‌ترین سطح باقی می‌مانند. دختران ایران در رقابت‌های دانشجویان جهان به مقام سوم رسیدند، بنابراین آنها می‌توانند با حضور در مسابقات مختلف و برنامه‌ریزی کافی، اعتماد به نفس از دست رفته را بازیابند و با حداکثر خودباوری به مصاف حریفان بروند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته