دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 15:36
محسن جهاندیده در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

بهترین کاری که شورای شهر برای مبارزه با آلودگی هوا باید انجام دهد

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: بهترین کار شورای شهر در زمینه مبارزه با آلودگی هوا، شناسایی دقیق و کامل معضلاتی است که منجر به آلودگی هوا می‌شوند تا دست آخر بتوان در قالب یک سند جامع به سراغ مبارزه با یک یک این مشکلات رفت و از مسولان مطالبه کرد.
کد خبر : 584893
رپرتاژ

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، کمتر از ۲۰ روز سرنوشت‌سازترین روز سال ۱۴۰۰ باقی مانده و مردم خود را برای حضور در انتخاباتی پرشور آماده می‌کنند. در این میان اما آنچه در مظان توجه قرار گرفته انتخابات ریاست جمهوری برای دوره سیزدهم است و بسیاری از اخبار حول این رویداد می‌چرخد. حال آنکه در این روز یک رخداد سیاسی مهم دیگر نیز بناست در سراسر کشور اجرا شود که همانا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.


متاسفانه رسانه‌ها کمتر به اخبار حول انتخابات شوراها می‌پردازند و از این حیث شاید دست مردم برای یک انتخاب درست و آگاهانه کمی بسته باشد. از این رو خبرگزاری آنا سراغ برخی از کاندیداهای شورای شهر در تهران رفته تا ضمن گفتگویی، از اهداف حضور آنها در این انتخابات و برنامه‌هایشان برای حضور در ساختمان خیابان بهشت آگاهی یابد.


تفکر لیبرالی مدیران چهار سال می‌خواهد باعث شده زندگی در تهران گران باشد


محسن جهاندیده کاندیدای ششمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران درباره برنامه‌هایش در صورت انتخاب به عنوان عضو این شورا به خبرنگار آنا گفت: متاسفانه بسیاری از معضلات شهر تهران مربوط به تفکرات مدیریت لیبرالی حاکم بر این شهر در طی چهار سال گذشته بوده است. این تفکر اعتقاد دارد که تهران باید شهری گران باشد که زندگی در آن فقط برای قشری از مرفهین جامعه ممکن باشد و دیگرانی که نمی‌توانند هزینه چنین زندگی را بپردازند باید از این شهر بروند.


محسن جهاندیده  افزود: وقتی چنین تفکری مدیریت یک شهر را به دست بگیرد طبیعی است که دیگر فکر کردن برای رفاه حال شهروندان و اقشار آسیب پذیر و کم درآمدی که در این شهر زندگی می‌کنند، در برنامه ریزی مدیران جایی ندارد و روزگار برای این قشر که البته در تهران کم تعداد هم نیستند روز به روز سخت‌تر می‌شود.


کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران افزود: امروز باید در مدیریت شهری تهران یک تغییر نگاه انجام شود و به همه مردم به صورت یکسان شده و نباید آنها را به شهروندان درجه یک و دو تقسیم کرد. مردم ولی نعمت‌های این انقلاب هستند و چه زیبا امام راحل فرمود که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم.


تغییر نام تنها دستاورد مدیریت شهری که بوی فساد آن بلند شده است!


وی در ادامه افزود: عملکرد مدیران شهری از جمله مواردی است که برای تمامی مردم کاملاً ملموس و قابل بررسی است. متاسفانه مردم تهران که روزگاری هر ماه شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی بوده‌اند حالا تنها به شنیدن اخبار تغییر نام خیابان‌ها عادت کرده‌اند و در این دوره اتفاق ملموس و قابل ذکری در تهران مشاهده نکرده‌اند. تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی باید شاهد فعالیت بیشتر و تلاش افزون مدیرانش باشد تا به جایگاهی که در خور آن است و شایستگی‌اش را دارد نزدیک شود.


محسن جهاندیده گریزی هم به فساد در شهرداری تهران زد و گفت: متاسفانه شنیده شده که در دوران چهار سال گذشته و حتی در رده‌های بالایی فساد در شهرداری گسترش یافته و دریافت پاداش‌های نامتعارف باب شده است. شورای شهر باید به صورت جدی به این موضوع ورود کند؛ مگر آنکه خودش در این چرخه فاسد ذی نفع باشد و نتواند نسبت به اصلاح امور در مجموعه شهرداری اقدام کند.


نقش سیاست‌های درست مدیریت شهری برای خارج کردن صنعت ساختمان از رکود


کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: تهران متاسفانه در طی سال‌های اخیر صنعت ساخت و ساز ساختمان‌ها در تهران با رکود مواجه شده و این رکود منجر به بیکاری شمار زیادی از فعالان این کسب و کار شده است. حال آنکه آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی بیکاری برای جامعه شهری و حتی برای خانواده‌ها بر کسی پوشیده نیست.


وی افزود: در این زمینه بحث توقف ساخت مسکن مهر مطرح است که بایستی از جانب دولت پیگیری و انجام می‌شد اما آنچه که در اختیار مدیریت شهری است مربوط به سیاست گذاری درست در این زمینه است؛ تا با حفظ حدود شهری و عدم تجاوز به حقوق مردم، اتفاقات مناسبی در زمینه ساخت و ساز انجام شود و این صنعت از رکود کامل خارج شود. امیدواریم با ورود به شورای شهر به اصلاح این امور پرداخته و جان تازه‌ای به این صنعت مهم بدهیم.


بهترین اقدامی که شورای شهر در امر مبارزه با آلودگی هوا باید انجام دهد


محسن جهاندیده در ادامه به معضل آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرهای کشور اشاره کرد و گفت: معضل آلودگی تهران از آن مباحث است که مدعی فراوان دارد و محل شعاردهی است. از رئیس جمهور تا نماینده مجلس و شهردار همه در وعده‌هایشان برنامه‌های متعددی برای رفع معضل آلودگی هوای تهران دارند اما در مقام دیگر خبری از این افراد نیست.


کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در ادامه افزود: یک روز آلودگی هوا را به گردن فرودگاه مهرآباد می‌اندازند و روز دیگری گریبان موتور سیکات ها را می‌گیرند، بی آنکه برنامه مشخصی برای هر یک از این آسیب‌ها داشته باشند.


وی در خاتمه گفت: من فکر می‌کنم بهترین کار شورای شهر در زمینه مبارزه با آلودگی هوا، شناسایی دقیق و کامل معضلاتی است که منجر به آلودگی هوا می‌شوند تا دست آخر بتوان در قالب یک سند جامع به سراغ مبارزه با یک یک این مشکلات رفت و از مسولان مطالبه کرد.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته