دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 07:57
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

آغاز کار نخستین همایش ادبیات پایداری در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

نخستین همایش ادبیات پایداری با هدف تحلیل و بررسی ادبیات پایداری و ارائه جدیدترین یافته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز به کار کرد.
کد خبر : 584723
ادبیات پایداری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رشت، نخستین همایش ادبیات پایداری با هدف تحلیل و بررسی ادبیات پایداری و ارائه جدیدترین یافته‌ها در این حوزه با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه فرهنگیان گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز به کار کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: الگوسازی از شهدا موجب گسترش روحیه ایثارگری در جامعه و ایجاد حس همبستگی ملی است.


محمد دوستار با اشاره به اینکه ادبیات پایداری در دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، تأکید کرد: با توجه به اینکه نسل جوان دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده، بنابراین با استفاده از هنر و ادبیات می‌توان فرهنگ این دوران را به نسل جوان شناساند.


پایه‌گذاری در حوزه ادبیات پایداری بسیار بااهمیت است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه پایه‌گذاری در حوزه ادبیات پایداری (دفاع مقدس) بسیار بااهمیت است، افزود: فرهنگ به وجود آمده در دوران دفاع مقدس، بسیار مغتنم است.


دوستار با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ‌ها تقویت نشود به طور قطع از بین خواهند رفت، مطرح کرد: برای تداوم فرهنگ باید نمادسازی شکل بگیرد.


نخستین همایش ادبیات پایداری در دانشگاه آزاد اسلامی رشت افتتاح شد


وی با یادآوری اینکه نماد می‌تواند در قالب تصویر، مجسمه، شعار و مانند آن باشد، بیان کرد: باید تلاش کنیم نمادهای موجود حفظ و به نسل جدید و آینده منتقل شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به افتتاح مرکز اسناد دفاع مقدس در واحد رشت مطرح کرد: ۴ هزار محتوای آموزشی در این مرکز موجود است و دانشگاه باید متولی گردهمایی دانشجویان در حوزه دفاع مقدس باشد تا این مفاهیم از طریق دانشگاه به نسل‌های جدید و آینده منتقل شود.


به گزارش آنا، تحلیل و بررسی ادبیات جنگ دفاع مقدس گیلان (شعر و نثر)، نقد و آسیب‌شناسی آثار ادبی جنگ در استان گیلان، زمینه اقتباس‌های سینمایی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص استان گیلان، شیوه‌های انتقال تجربیات جنگ/دفاع مقدس به نسل‌های آینده از طریق ادبیات از محورهای بخش ویژه همایش ادبیات پایداری است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته