دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احمد‌ ناطق نوری: روزبهانی بیشتر از حقش می‌خواهد/ محرابی و گل‌آرا از تیم ملی خط خوردند

رییس فدراسیون بوکس گفت: احسان روزبهانی عادت کرده که مسائل کوچک را بزرگ کند و به حواشی دامن بزند.
کد خبر : 58472

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، احسان روزبهانی بوکسور تیم ملی که فعلا تنها ملی‌پوش این رشته است که برای المپیک کسب سهمیه کرد، از وضع موجود در فدراسیون بوکس اعلام نارضایتی می‌کند.


وی در آخرین اظهارنظرش در مورد شرایط فدراسیون، به سفر دو ملی پوش تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعتراض داشت و اعلام کرد چطور محرابی و گل‌آرا بدون هماهنگی فدراسیون به مسابقات برون مرزی رفتند.


در این زمینه گفتگویی با احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس داشتیم که در زیر می خوانید:


*احسان روزبهانی در مورد سفر دوملی‌پوش بوکس به مسابقات چین اعتراض داشت.


-روزبهانی عادت کرده که مسائل کوچک را بزرگ کند و به حواشی دامن بزند.


*اما او گفته بود که محرابی و گل‌آرا به جای چین به فرانسه رفته‌اند؟


-این دو نفر به صورت شخصی سفر کردند و زمانی که یک نفر قصد سفر شخصی به یک کشور را دارد، به دیگران ربطی ندارد که او می‌خواهد به کجا سفر کند.


*چطور می‌شود فدراسیون از مقصد دوملی‌پوش خودش مطلع نباشد؟


-محرابی و گل‌آرا به ما گفتند که 20 روز از تیم ملی مرخصی می‌خواهند و قصد دارند در این مدت در مسابقاتی شرکت کنند که از لحاظ مالی برای آنها خوب است و ما هم به آنها مرخصی دادیم. حالا دیگر به ما ربطی ندارد که آنها به کدام کشور رفتند اما وقتی متوجه شدم آنها به کشور دیگری‌رفته‌اند بلافاصله اعلام کردم این دو نفر باید از اردوی تیم ملی خط بخورند و دیگر حق حضور در اردوی تیم ملی را ندارند و به همین دلیل اجازه شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک را نخواهند داشت.


*در سال منتهی به المپیک اگر در این مسابقات مصدومیتی برای محرابی و گل‌آرا پیش بیاید، به تیم ملی ضربه نمی‌خورد؟


-در تیم ملی اینقدر ورزشکار خوب داریم که جای هیچ نگرانی نیست. در وزن این دو نفر هم بوکسورهای خوبی در تیم ملی حضور دارند و می توانند جایگزین خوبی برای آنها باشند.


*اما روزبهانی ادعا دارد که وقتی او می‌خواهد برای یک مسابقه به مسافرت برود موانع زیادی سرراهش قرار می‌گیرد؟


-سفرهای روزبهانی در قالب تیم ملی است. زمانی هم که یک ورزشکار در قالب تیم ملی به یک کشوری می‌رود باید طبق قانون و چهارچوب وزارت ورزش باشد یعنی هم نماینده حراست وزارت ورزش همراه ورزشکار باشد و هم مربیان تیم ملی. اما این دو نفر به صورت شخصی رفتند و زمانی که فدراسیون هیچ مسوولیت و هیچ هزینه‌ای در قبال آنها پرداخت نمی‌کند لازم نیست که آنها هم در چهارچوب قانون فدراسیون عمل کنند.


*در حال حاضر امید اول ایران در رشته بوکس روزبهانی است، چرا فدراسیون حمایت‌های لازم را از او انجام نمی‌دهد؟


- به اندازه کافی از روزبهانی حمایت کردیم تا او در چنین جایگاهی که امروز قرار دارد قرار بگیرد. فدراسیون از هیچ حمایتی نسبت به ورزشکارانش دریغ نمی‌کند.


*پس دلیل اعتراض های روزبهانی چیست؟


-این ورزشکار بیشتر از حقش از ما کمک می‌خواهد؛ در حالی که فدراسیون به او لطف می‌کند و کارهای زیادی برای او انجام داده‌ است. در واقع حقیقت این است که ما هیچ مسوولیتی در قبال روزبهانی نداریم. او نباید از ما انتظار کمک داشته باشد. روزبهانی یک ورزشکار نیمه حرفه‌ای است و از خارج کشور تامین مالی می‌شود.


*او برای تیم ملی ایران مسابقه می‌دهد، چطور فدراسیون نباید از او حمایت کند؟


-فدراسیون به اندازه کافی از او حمایت کرد. این ورزشکار بعد از اینکه در مسابقات فرانسه ناک‌اوت شد، صحبت‌های زیادی را مطرح کرد. او در سال اخیر حدود 200 میلیون تومان از انجمن بوکسورهای نیمه حرفه‌ای پول گرفته که 30 درصد این پول مربوط به فدراسیون بود، اما هیچ پولی را به ما پرداخت نکرد.


*پس با این شرایط شما از او طلبکار هستید.


-ما طلبکار نیستیم، ولی طبق قانون فدراسیون جهانی بوکس یک ورزشکار حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای درصدی از درآمدش را باید به فدراسیون کشورش که برای آن ورزشکار هزینه کرد، پرداخت کند، اما احسان تا این لحظه هیچ پولی به فدراسیون نداد.


*ماجرای اردوی ایتالیا که روزبهانی در مورد اعزام 19 ملی‌پوش به این اردو اعتراض داشت چه بود؟


-فدراسیون بوکس ایتالیا برای 6 نفر از ملی پوشان دعوتنامه فرستاد که در یک اردوی مشترک در این کشور شرکت کنند، اما با اعزام مخالفت کردیم و درخواست کردیم که کل تیم ملی که شامل 19 نفر می‌شدند به ایتالیا بروند. نظر من این بود که زمانی که تیم ملی باید در اردوی خارج کشور شرکت کند باید همه اعضای تیم ملی اعزام شوند، نه اینکه فقط 6 نفر بروند.


*چرا سفارت ایتالیا به لیست 19 نفره شما ویزا نداد؟


-چون دعوتنامه این کشور یک لیست 6 نفره بود و هزینه این اردو هم با خود ایتالیایی‌ها بود، به همین دلیل با لیست 19 نفره ما مخالفت کرد و به ما ویزا نداد.


*با این شرایط فرصت خوبی که ملی‌پوشان برای اردوی ایتالیا داشتند، از بین رفت.


-از نظر من این 6 نفر می‌توانند به صورت شخصی به ایتالیا بروند و در اردوی این کشور شرکت کنند. هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.


*وضعیت تیم ملی بوکس چگونه است؟


-ما یک تیم آماتور داریم که زیر نظر استکی در حال تمرین کردن هستند و تمرینات خوبی را انجام می‌دهند. در حال حاضر شرایط تیم ملی بسیار خوب است و من هم از وضع موجود راضی هستم.


*شانس کسب چند سهمیه المپیک را داریم؟


-اگر اوضاع ملی‌پوشان به همین منوال باشد، در چهار وزن کسب سهمیه می‌کنیم.


*شانسی برای کسب مدال در المپیک داریم؟


-ملی‌پوشان خوبی در تیم ملی حضور دارند و ما هم شناس زیادی برای کسب مدال در المپیک داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته