دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 11:04

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران: ارامنه جایگاه ویژه‌ای در ایران دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارامنه جایگاه ویژه‌ای دارند و همیشه مورد احترام بوده‌اند، گفت: پیام حضرت مسیح پیام محبت و عشق و ایثار و گذشت است، مفاهیمی که جامعه بشری امروز سخت به آن محتاج است.
کد خبر : 58469

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید محمود طباطبائی در آئین باشکوه جشن کریسمس و در آستانه فرا رسیدن سال میلادی ۲۰۱۶ با تبیین جایگاه عظیم الشان حضرت عیسی مسیح درآموزه‌های دینی مکتب اسلام گفت: در آیات بسیاری از قرآن کریم به مقام توحیدی عیسی ابن مریم اشاره شده است. تنها پیغمبری که از سنین کودکی به پیامبری مبعوث شده است و پیام او در سراسر زندگیش سرشار از لطف، دوستی و انسانیت و گذشت است، مفاهیمی که جامعه بشری امروز سخت به آن محتاج است.


وی ابراز امیدواری کرد: با پیروی از سیره و سلوک آن پیامبر عظیم الشان در سال جدید میلادی شاهد صلح، ثبات و آرامش در سراسر جهان باشیم.


وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم عیسی مسیح زنده است و در سایه حق تعالی از یاران مهدی موعود (عج) است و آنچه برایمان نوید بخش است، مهدی موعود (عج) همراه با صالحان و نیکان خواهند آمد برای تعالی روح بشری و استقرار عدل و عدالت در جهان با آموزه‌هایشان قدم خواهند برداشت و انسان‌ها را از گمراهی به در می‌آورند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با توجه به اینکه در دین اسلام حضرت عیسی مسیح (ع) از احترام خاصی برخوردار است، تصریح کرد: کریسمس عید همه مسلمین جهان نیزهست، زیرا ٰمیلاد عیسی مسیح (ع) تولد آزادگی، ایمان و بندگی خداست.


علی محمد‌زاده: تمام ادیان، یک دین هستند و در محیط دانشگاه، گفتمان مشترک همه ما، جهاد علمی و عملی تا رسیدن به قله‌های معرفت، فرهنگ و پیشرفت است.

معاون فرهنگی و دانشجوئی واحد پزشکی تهران نیز با تبریک میلاد با برکت حضرت مسیح پیامبر صلح و دوستی گفت: اگر در فضاهای دانشگاهی کرامت و عظمت همه انسان‌هایی که در راستای علم و یقین تلاش می‌کنند، گرامی داشته شود، در جامعه بیش از پیش شاهد تبلور ارزش‌ها و اخلاقیات خواهیم بود.


دکتر خلیل علی محمد‌زاده اظهار کرد: تمام ادیان، یک دین هستند و در محیط دانشگاه، گفتمان مشترک همه ما، جهاد علمی و عملی تا رسیدن به قله‌های معرفت، فرهنگ و پیشرفت است.


وی افزود: سرنوشت کشور در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد و آینده سازان دانشگاه باید در کنار آموزش و کسب دانش، در امور فرهنگی و اجتماعی هم مهارت‌های لازم را به دست آورند تا در کنار مسئولیت‌های حرفه‌ای خود، بتوانند از عهده مسئولیت‌های اجتماعی نیز برآیند.


علی محمدزاده ادامه داد: سیاست دانشگاه، توجه به ایده‌ها و نوآوری‌ها و اجرای کارهای فرهنگی با حضور، تفکر و همراهی دانشجویان و استادان است و تشکیل این جلسه و برگزاری میلاد پیامبر صلح و دوستی نمونه‌ای از این رویکرد است.


مدیر کل امور فرهنگی این دانشگاه در ادامه مراسم با توصیف سابقه تاریخی وحدت و همبستگی ایرانیان گفت: در سرزمین ما ایران، در طول قرون و اعصار اقوام و ادیان با محبت و دوستی و مهربانی در کنار هم زندگی کرده‌اند و ما هم باید با الهام از سنن آنان در سختی‌ها و شادی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها همچنان در کنار هم باشیم.


دکتر میرمسعود فاطمی با یاد آوری رشادت و شجاعت مسیحیان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس گفت: ارامنه و مسیحیان ایرانی در جنگ با دشمن نیز خود را شریک میهن دانسته و از حریم آب و خاک و سرزمین خود جوانمردانه دفاع کرده‌اند.


وی تاکید کرد: مسلمانان و مسیحیان با هم برادرند و هیچ چیزی نمی‌تواند آنها از هم جدا کند.


تعداد ۳۲ نفر از دانشجویان مسیحی رشته‌های مختلف علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با حضور در مراسم گرامیداشت و جشن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی با اهدای لوح سپاس از توجه خاص طباطبائی رئیس واحد به آئین مذهبی دانشجویان مسیحی و تکریم اقلیت‌های مذهبی در این واحد دانشگاهی قدردانی و تشکر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته