دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1400 - 12:00
نصرتی در گفت‌وگو با آنا:

حذف از انتخابی جام جهانی موجب تباهی نسلی از فوتبال ایران می‌شود/ اسکوچیچ انگیزه خوبی به شاگردانش تزریق می‌کند

ملی‌پوش پیشین فوتبال گفت: اگر تیم ملی به جام جهانی صعود نکند، نسلی از فوتبال ایران تباه می‌شود و باور دارم در قامت صدرنشین از گروه‌مان صعود می‌کنیم.
کد خبر : 584668
تمرین تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران دوران آماده‌سازی را برای حضور در دیدارهای دور برگشت مرحله مقدماتی گزینشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین در جزیره کیش پشت سر می‌گذراند.


محمد نصرتی در مورد دیدارهای تیم ملی در مصاف با رقبای آسیایی به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: آرزو و باور قلبی من این است که با کسب چهار پیروزی متوالی در قامت تیم نخست راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خواهیم شد. بازیکنانی داریم که در سطح اول قاره اروپا می‌درخشند و سوای دانش فنی دراگان اسکوچیچ و دستیاران خارجی‌اش، وحید هاشمیان و کریم باقری کمک‌های ایرانی سرمربی کروات تیم ملی هم می‌توانند به موفقیت تیم ملی کمک شایانی کنند چون هر دو از لحاظ فنی و اخلاقی الگو هستند.


وی ادامه داد: قبول دارم که آماده‌سازی خوبی برای حضور در دیدارهای دور برگشت انتخابی جام جهانی نداشتیم و دلیل آن این بود که بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود بودند و تیم ملی فرصت اردوی طولانی مدتی نداشت اما مسئله‌ای که اهمیت دارد انگیزه و باور ملی‌پوشان ایرانی به کسب نتیجه‌ای درخشان است و بارها توانسته‌ایم در رویدادهای بین‌المللی اتفاقات مهمی را بر خلاف انتظار همگان رقم بزنیم. در مسیر صعود به جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ این موضوع ثابت شده است. مهدی طارمی هم به‌درستی اشاره کرد که اگر نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم یک نسل تباه می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد او و دیگر بازیکنان با این تفکر بازی خواهند کرد که مقابل حریفان برنده شویم و بدون تردید روزهای خوبی در انتظار یوزهای ایرانی است.


زننده گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ خاطرنشان کرد: از زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شده با دو سیستم ۲-۱-۴-۳ و ۲-۴-۴ بازی کرده و مشخص نیست تیمش با چه آرایشی مقابل حریفان بازی می‌کند. خیال سرمربی کروات از خط حمله آسوده است چون بازیکنان آماده و قبراقی در اختیار دارد. در سازمان دفاعی و به‌خصوص در دفاع میانی پورعلی گنجی، خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و حسینی می‌توانند بازی کنند و بیشتر آنها در شرایط بسیار خوبی هستند. در دفاع راست صادق محرمی، دانیال اسماعیلی‌فر و جعفر سلمانی دعوت شدند که احتمال باز کردن محرمی بیشتر است. در دفاع چپ میلاد محمد و وحید امیری بازیکنانی هستند که اسکوچیچ به یکی از آنها اعتماد خواهد کرد. درون دروازه هم علیرضا بیرانوند مرد شماره یک خواهد بود چون تجربه بین‌المللی خوبی دارد و باز با پای او هم بسیار خوب است.


وی تأکید کرد: دراگان اسکوچیچ انگیزه بسیار خوبی به شاگردانش تزریق می‌کند و توانایی‌های فنی او را از نزدیک می‌شناسم. سرمربی تیم ملی وقت زیادی را صرف تیمش کرده و خواهد کرد که این موضوع ضعف رزومه او را پوشش خواهد داد. سال‌ها در فوتبال ایران حضور داشته و بر این باور هستم که نتایجی بسیار خوب کسب می‌کند و تیمش را به مرحله نهایی گزینشی جام جهانی خواهد رساند.


نصرتی در واکنش به افزایش ابتلا و مرگ و میر به ویروس کرونا در بحرین و تعطیلی دو هفته‌ای دولت این کشور بیان کرد: تصمیم‌گیری‌های سیاسی به فوتبال آسیب زده و متأسفانه قدرت کافی در AFC نداشتیم تا به‌راحتی حقمان پایمال شود. افسوس می‌خورم که اجازه دادیم حقمان خورده شود و به جای میزبانی در تهران در بحرین به دیدار حریفان برویم.


ملی‌پوش پیشین  فوتبال ایران تأکید کرد: انصراف کره شمالی اقبال خوبی برای فوتبال ایران به همراه نداشت و برتری ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج نادیده گرفته می‌شود. دیگر حق تساوی نداریم و باید در تمامی بازی‌ها برنده شویم. استراتژی برنده دلهره عجیبی در دل حریفان می‌اندازد که برای کسب تساوی بازی کنند و همه رقبا با انگیزه بالایی بازی خواهند کرد. هنک‌کنگ‌ تیمی سرعتی است و باهوش، سنجیده و با سازماندهی بازی خواهد کرد. البته که بازی با تیمی ضعیف‌تر در قیاس با رقبای عربی به مراتب بهتر خواهد بود و می‌توانیم در گام نخست با کسب برتری مقابل هنک‌کنگ با شرایط بهتری آماده دیدار با بحرین شویم. در ادامه کامبوج حریف دشواری نخواهد بود و در گام آخر برای صدرنشینی باید از سد عراق عبور کنیم که ظرفیت لازم برای برتری در تمامی بازی‌ها را در تیم دراگان اسکوچیچ می‌بینم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته