دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1394 - 10:33

ثبت 108 عنوان مقاله پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایگاه‌های معتبر علمی در ده ماه نخست سال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: امسال 108 عنوان مقالات پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایگاه‌های معتبر علمی ثبت شده است.
کد خبر : 58451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا اسفندیاری‌مقدم عصر روز گذشته در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 600 عنوان مقاله پژوهشی به نام ایران و همدان در پایگاه‌های معتبر علمی دنیا ثبت شده است، اظهار کرد: 108 عنوان از این مقالات اثر پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ده ماهه نخست سال 1394 بوده است.


وی تصریح کرد: امسال دانشگاه آزاد اسلامی همدان توانسته در پایگاه استنادی اسکوپوس در مقالات چاپ شده رتبه 117 را کسب کند به طوری که تا کنون 108 عنوان مقاله دانشجویان این دانشگاه در این پایگاه چاپ شده است.


وی با بیان اینکه امسال 13 عنوان کتاب توسط این واحد دانشگاهی چاپ شده که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به 20 عنوان کتاب افزایش یابد، افزود: همچنین سه نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جشنواره ملی فرهیختگان تجلیل شدند.



وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ای راهبردی و پژوهشی دارد که از ابتدای امسال کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد همدان 400 میلیون ریال درآمدزایی داشته و در تلاش هستیم به صورت آزمایشگاه‌های همکار در راستای توسعه و درآمدزایی استان گام برداریم.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در راستای کیفیت بخشی به تولیدات علمی پژوهشگران این دانشگاه و افزایش سطح رقابت‌پذیری در سطح ملی و بین المللی نیز امکان دسترسی رایگان دانشجویان دانشگاه آزاد همدان به پایگاه‌های علمی معتبر فراهم شده است.


اسفندیاری مقدم افزود: انتشار 3 عنوان مجله با نمایه علمی پژوهشی و علمی ترویجی همچون عرفانیات در ادب فارسی، هفت حصار، بیومکانیک ورزشی و رایزنی جهت کسب مجوز نشر مجلاتی همچون مطالعات علم سنجی در حوزه کتابداری، آلاینده های محیطی و زیست پالایی در حوزه محیط زیست، کند و کاو در حوزه باستان شناسی، گرانی سنجی در حوزه ژئوفیزیک، مجله ریاضی از دیگر اقدامات این معاونت در یک سال اخیر بوده است.


وی تاکید کرد: در مدت ده ماهه اخیر ارائه 119مقاله در همایشهای ملی،12مقاله همایش بین المللی و28طرح پژوهشی خاتمه یافته از دیگر فعالیت های این معاونت بوده است.


معاون پژوهش و فن آوری واحد همدان افزود: به‏روز رسانی و افزایش تعداد مقالات پایگاه اینترنتی و سامانه رایانه ای جستجوی مقالات فارسی (نما متن ) به بیش از یک میلیون مقاله، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، گردش بیش از 37500 جلد کتاب و لوح فشرده طی یک سال گذشته در بخش امانت کتابخانه، تجهیز و تقویت بخش مرجع کتابخانه مرکزی، دریافت، ثبت و آماده سازی بیش از 900 عنوان پایان نامه دفاع شده مقاطع تحصیلات تکمیلی در بخش پایان نامه های کتابخانه مرکزی از ابتدای سال 94تا آذر 94 از دیگر فعالیت های این معاونت است.


اسفندیاری مقدم بیان کرد: در سال جاری در حوزه آی تی خرید 30 دستگاه کامپیوتر و به روزرسانی دستگاه های مورد نیاز در دانشگاه ، خرید تجهیزات نگهداری و پشتیبانی سخت افزاری شبکه و فیبرنوری ، خرید سرویس ایمیل، خرید و راه اندازی سرور آمار و اطلاعات استان از جمله اقدامات این حوزه است.


در ادامه از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد که از دانشکده علوم انسانی قاسم ترابی از گروه علوم سیاسی رتبه اول، علیرضا اسفندیاری مقدم از گروه علم اطلاعات و دانش شناسی رتبه دوم و لطف الله کریمی از گروه زبان انگلیسی رتبه سوم پژوهشگر برتر این دانشکده را به خود اختصاص دادند و رضا صادقی شهپر از گروه زبان و ادبیات فارسی، رؤیا تاج بخش از گروه باستان شناسی، کامبیز حمیدی از گروه مدیریت و مهدی مجلسی از گروه تربیت بدنی به ترتیب پژوهشگران شایسته تقدیر این دانشکده معرفی شدند.



در دانشکده علوم پایه سهیل سبحان اردکانی از گروه محیط زیست رتبه اول،رحیم احمدی از گروه زیست شناسی رتبه دوم و مهرداد چراغی از گروه محیط زیست رتبه سوم و طاهر لطفی از گروه ریاضی، حسین وزینی از گروه پرستاری، سعید جامه بزرگی از گروه شیمی، وحید فیاض از گروه فیزیک و اصغر تیموریان از گروه ژئوفیزیک به ترتیب به عنوان پژوهشگران شایسته تقدیر گروه های آموزشی دانشکده علوم پایه معرفی شدند.


در دانشکده فنی و مهندسی فرزان براتی از گروه مکانیک رتبه اول منصور اسماعیل پور از گروه کامپیوتر رتبه دوم و امیررضا گودرزی از گروه عمران حائز رتبه سومی پژوهشی این دانشکده شدند .


پژوهشگران برگزیده گروه آموزشی دانشکده هنر و معماری محمدمهدی گودرزی سروش ازگروه معماری، محمد رحمانی از گروه شهرسازی، عباس فخرایی از گروه شهرسازی به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و حسین اردلانی از گروه نقاشی عنوان پژوهشگر شایسته تقدیر دانشکده هنر و معماری را به خود اختصاص داد، در این دانشکده از سید جلیل موسوی در رشته معماری بابت انجام پروژه کیلی در ونیز ایتالیا به عنوان اثر بدیع و ارزنده هنری از دانشکده هنر و معماری نیز تقدیر شد.



از حسین راشدی مدرس مدعو دانشکده علوم انسانی، عباس فرمانی مدرس مدعو دانشکده علوم پایه، توماج شهبازی مدرس مدعو دانشکده فنی و مهندسی و امیر رحمانی مدرس مدعو دانشکده هنر و معماری به عنوان پژوهشگران حق التدریس دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی همدان تجلیل شد.


در ادامه مراسم از عیسی زارعی از دانشکده علوم انسانی با ارائه سه مقاله علمی پژوهشی، مجتبی مرادی از دانشکده علوم پایه با ارائه 4 مقاله آی اس آی، مهرناز طیبی درازکلا از دانشکده فنی و مهندسی با ارائه یک مقاله معتبر خارجی و علیا انوری از دانشکده هنر و معماری با ارائه 2 مقاله علمی و پژوهشی و یک همایش ملی به عنوان دانشجویان برتر دانشکده های چهارگانه واحد همدان تجلیل شد.


داود شیخ، مجید یوسفی خوشبخت، پریسا حسین زاده طلایی به عنوان اعضای برتر باشگاه پژوهشگران جوان همدان وروشنک رجبلو و امین جهانگرد به عنوان کارمندان برتر حوزه پژوهش مورد تقدیر قرار گرفتند.


÷


در مراسم اهدای لوح و جوایز پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان، رضا قیاسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان و سعید جامه بزرگی رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب