دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت: تخلفات جایگاه‌های سوخت را اطلاع‌رسانی کنید

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت درباره بستن خطوط جایگاه‌ها گفت: بستن خطوط تابع شرایط خاص است.
کد خبر : 58282

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا اظهار کرد: ممکن است کارگری سکو را بنا به دلیلی موجه ببندد و ماشین‌ها را به سکوهای دیگر هدایت کند.


وی درباره بستن سکوی پمپ بنزین از سوی عرضه‌کنندگان عنوان کرد: در طول 24 ساعت مجاز به بستن هیچ سکویی نیستیم چرا که بستن سکوها تخلف است و قطعاً با آن برخورد می‌شود. از طرفی مردم می‌توانند این نوع تخلفات را به انجمن جایگاه‌داران سوخت و یا وزارت نفت گزارش کنند تا با آنها برخورد شود.


وی تصریح کرد: اکنون 3 هزار و 500 جایگاه سوخت در سراسر ایران فعالیت می‌کنند و ما نمی‌توانیم اشراف کاملی بر تک‌تک آنها داشته باشیم.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده چنین تخلفاتی به انجمن جایگاه داران سوخت اطلاع‌رسانی کنند.


وی به بازرسی این انجمن اشاره کرد و گفت: با وجود بازرسی‌های مکرر انجمن باز هم ممکن است در زمان نبود ما شرایط تغییر کند و صحبت‌های اعلامی به بازرسان و مخاطبان با هم متفاوت باشد.


حاج‌محمدرضا تاکید کرد: افراد می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 77500623 و 77500263 واحد رسیدگی به تخلفات در تهران تماس گرفته و مراتب را گزاش دهند.


وی در رابطه با کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت توسط کارگران تصریح کرد: چیزی به اسم کم‌فروشی، اضافه کردن گاز و آب در بنزین نداریم زیرا در طول 24 ساعت واحد کنترل کیفیت شرکت ملی نفت ایران در جایگاه‌های سراسر ایران حضور دارند.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت ادامه داد: این واحدهای کنترل می‌توانند در قالب یک راننده تاکسی یا ماشین آرم‌دار شرکت ملی نفت باشند و از ابتدا تا انتهای جایگاه را از روی مخزن تا داخل آن رصد کنند.


حاج‌محمدرضا در رابطه با اضافه کردن گاز در مخازن گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان گاز به مخازن اضافه کرد چرا که خطر انفجار وجود دارد. زمانی که گاز بنزین متصاعد می‌شود و در این میان گاز هلیوم نیز به آن اضافه شود، تضاد و برخورد این دو گاز ایجاد جرقه می‌کند و جایگاه منفجر می‌شود.


وی ادامه داد: بوی اخیری که در جایگاه‌ها به مشام می‌رسد، گازی است که از بنزین یورو 4 جدید متصاعد می‌شود.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت درباره تخلف کارگران در میزان ارائه بنزین نیز گفت: در زمان خرید بنزین آزاد ممکن است موتورسیکلتی 5 لیتر بنزین خریداری کرده باشد و کارگر متخلف برای نفر بعدی آن را صفر نکند.


وی از مردم درخواست کرد تا نگاهشان به اندازه‌ها در زمان شروع و خاتمه دریافت بنزین باشد تا تخلفی صورت نگیرد و در صورت مشاهده چنین تخلفاتی حتماً اطلاع‌رسانی کنند.


حاج‌محمدرضا تاکید کرد: از آنجا که تلمبه مخزن از ابتدا تا انتها پلمپ است و دوربینی روی تلمبه نصب شده است که عملیات و خودرو را 24 ساعت فیلمبرداری می‌کند، راه دیگری جز شرایط توصیف شده برای تخلف وجود ندارد.


وی خاطر نشان کرد: به محض دریافت اعتراض مردمی برای بار نخست به کارگر اخطار و در صورت تکرار تخلف این فرد اخراج خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بنزین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب