دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهداری مطرح کرد؛

شبکه‌سازی ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان به دنبال شبکه‌سازی وسیعی از ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است.
کد خبر : 582536
بابک نگاهداری

به گزارش خبرنگار حوزه پژوهش و پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بابک نگاهداری، مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه آنلاین سومین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهداف جشنواره فرهیختگان جوان با اهداف ذاتی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همسویی ویژه‌ای دارد، این همسویی باعث شکل‌گیری همکاری ریشه‌دار و خوبی بین جشنواره دانش‌آموزی و حوزه دانش‌آموزی باشگاه می‌شود. در واقع در باشگاه پژوهشگران جوان سعی شده است که در جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان حضور جدی داشته باشیم و در این راستا هم‌افزایی خوبی با واحد علوم و تحقیقات داریم.


حضور 100 دفتر دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی


وی افزود: حدود ۳۰۰ دفتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حوزه دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و همچنین ۱۰۰ دفتر دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران داریم و در این راستا با معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی همکاری خوبی وجود دارد.


مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، باشگاه پژوهشگران در کنار شناسایی استعدادهای برتر، با فعالیت‌هایی اعم از حمایت پژوهشی، برگزاری مسابقات و رویدادهای علمی دانش‌آموزی و دانشجویی و باشگاه‌های تخصصی پایش به دنبال شبکه‌سازی وسیعی از ظرفیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی است.


نگاهداری خاطرنشان کرد: باشگاه پژوهشگران، شبکه‌سازی پژوهشی و خلاقیت را نیز در حوزه دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات علم و فناوری دنبال می‌کند که خروجی نهایی این مسابقات شناسایی افراد با استعداد در زمینه‌های خاص است.


وی ادامه داد: برگزاری مسابقات علمی و فناوری توسط باشگاه پژوهشگران کمک می‌کند که افراد نخبه شناسایی شوند. همچنین برنامه‌های توانمندسازی ویژه‌ای برای پژوهشگران برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان در مسابقات ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند. در حوزه دانش‌آموزی این آمادگی وجود دارد که ویژه‌برنامه‌های توانمندسازی و تسهیلات ویژه ارائه شود.


شبکه منسجم وسیع پژوهشی و تحقیقاتی از دوره دانش‌آموزی تا مقطع دکتری تشکیل می‌شود


مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پس از شناسایی افراد بااستعداد با اجرای برنامه‌های توانمندسازی و تسهیلات و امکانات خاص از افراد با استعداد حمایت می‌کند و در کنار شناسایی استعدادهای برتر، حمایت از طرح‌های خلاقانه نیز جزو برنامه‌هایی است که در دستور کار باشگاه وجود دارد.


وی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فرهیختگان جوان افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای منتخبان و برندگان جشنواره فرهیختگان جوان با ارائه برنامه‌های توانمندسازی در باشگاه خواهیم داشت و برندگان جشنواره جهت ادامه مسیر نخبگی و خلاقیت به عضویت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در خواهند آمد. ان‌شاءالله در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تشکیل شبکه منسجم وسیع پژوهشی و تحقیقاتی از دوره دانش‌آموزی تا مقطع دکتری را خواهیم داشت.


انتهای پیام/۴۱۱۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب