دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1400 - 12:36
امام جمعه عنبران خواستار شد؛

لزوم مطالعه روی صنایع دستی منطقه نمین و عنبران

امام جمعه عنبران خواستار مطالعه روی صنایع دستی منطقه نمین و عنبران و تبدیل آن به یک دانش برای ثبت و اشاعه در دانشگاه‌های کشور شد.
کد خبر : 582191
تقریب مذاهب اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، حجت‌الاسلام یاور مرادی در دیدار اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که به‌منظور راه‌اندازی دفتر تقریب مذاهب در اردبیل صورت گرفت از مسئولان استانی گلایه کرد و گفت: در استان اردبیل بیش از ۳۵ هزار نفر اهل سنت ساکن هستند؛ اما به دلایل گوناگون استان اردبیل در زمینه تقریب مذاهب بسیار عقب است و تعدادی از افراد که در این امر مسئولیت دارند در خواب هستند و گام‌گذاشتن دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع تقریب مذاهب نشان از حکمت مسیر این دانشگاه دارد.


وی فعالیت‌های خود در زمینه تقریب مذاهب و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شده است را یادآور شد و اظهار کرد: در استان اردبیل یک مدرسه علوم دینی برای اهل سنت وجود ندارد و این باعث شده است علاقه‌مندان مجبور به مهاجرت به سایر استان‌ها و حتی سایر کشورها شوند که در آنجا با تفکرات خطرناک وهابی و سلفی مواجه می‌شوند و از آنها تأثیر گرفته و در برگشت به کشور مدیریت آنها بسیار سخت و گاهی ناممکن می‌شود.

امام جمعه عنبران افزود: بزرگنمایی و بی‌توجهی به اختلافات شیعه و سنی باعث می‌شود که برخی از افراد به سمت دشمنان کشیده شوند و از آنها تغذیه شوند و علیه یکدیگر کار کنند و این باعث افزایش اختلافات می‌شود، در حالی که اگر تقریب مذاهب اتفاق بیفتد میل به ارتباط با دشمنان اسلام در کشور از میان می‌رود.


مرادی با استقبال از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خواستار مطالعه روی صنایع دستی منطقه نمین و عنبران و تبدیل آن به یک دانش برای ثبت و اشاعه در دانشگاه‌های کشور شد و گفت: اگر این اتفاق نیفتد، چند سال آینده این هنرها از میان می‌رود و محصولات ماشینی جایگزین آن می‌شود.


به گزارش آنا، مراسم گشایش دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امام جمعه اردبیل و سایر مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته