دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون پژوهشی واحد خوی:‌ اولویت دانشگاه اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی با رویکرد تجاری‌سازی است

معاون پژوهش و فناوری واحد خوی در جلسه تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه اجرای طرح‌های برون دانشگاهی با رویکرد تجاری سازی را از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه عنوان کرد.
کد خبر : 58150

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محسن رشدی در جلسه تجلیل از پژوهشگران بر‌تر با بیان اینکه بی‌شک گذر از گردنه دشوار مسائل و چالش‌های مالی پیش رو جز با محوریت و توجه به پژوهشگران و فناوران جامعه امکانپذیر نیست.


وی افزود: امروز کشور ما برخود می‌بالد که مهد فضلا و دانشمندانی است که آوازه آنان در جهان علم و فناوری طنین انداز شده است.


رشدی در تشریح عملکرد حوزه مربوطه خاطرنشان کرد: انتخاب ۱۱ پژوهشگر بر‌تر این دانشگاه در گروه‌های مختلف تحصیلی مطابق آخرین بخشنامه سازمان مرکزی و تشکر از فعالیت‌های آنها در عرصه تحقیق و پژوهش انجام گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه اولویت با اجرای طرح‌های برون دانشگاهی با رویکرد تجاری سازی است، گفت: تاکنون در این واحد دانشگاهی بیش از ۴۴۲ طرح اجرا و خاتمه یافته و ۲۷ طرح دیگر در حال اجرا است.


معاون پژوهشی واحد خوی از چاپ و انتشار ۳۳ عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۵ عنوان، کتاب تالیفی و ۸ عنوان ترجمه است.


وی با تمجید از فعالیت‌های پژوهشی اساتید دانشگاه خوی اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۱۹۷ عنوان مقاله ISI و همچنین ۲۸۵ مقاله علمی پژوهشی از سوی استادان برجسته این واحد به چاپ رسیده است.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خوی همچنین راه اندازی پورتال پایان نامه‌های کار‌شناسی ارشد برای ثبت و اخذ کد پروپوزال‌ها و اطلاع رسانی در مورد پایان نامه‌ها، ثبت اطلاعات و خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد در سایت سا‌ها بالغ بر ۳۰ نوع خدمت به همراه اطلاعات کلی تجهیزات، تامین ۵۰ درصد بودجه پژوهشی واحد از منابع غیر شهریه‌ای از جمله حمایت از فعالیت واحدهای فناور مرکز رشد (۲۲ واحد فعال) و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و دستاوردهای واحد را از دیگر عملکرد معاونت پژوهشی و فناوری واحد خوی برشمرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته