دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1394 - 16:03

تالیف کتاب از سوی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی؛ «اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر نهج‌البلاغه» وارد بازار شد

«اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر نهج‌البلاغه» عنوان کتابی است که از سوی دکتر بخشعلی قنبری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به چاپ رسید.
کد خبر : 58145

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بخشعلی قنبری عضو هیات علمی گروه ادیان و عرفان دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کتاب «اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر نهج‌البلاغه» را به رشته تحریر درآورد.


قنبری درباره کتاب «اخلاق حرفه‌ای با تأکید بر نهج‌البلاغه» اذعان کرد: کتاب حاضر با توجه به منویات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه استخراج کرده است نوشته شده است.


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی افزود: در این کتاب پنج محور اصلی را مد نظر قرار دادم نخست بحث اخلاق فردی و شغلی با توجه به اینکه هر انسانی زمانی که شاغل می‌شود به تناسب شغل خود برخی موضوعات اخلاقی برایش اهمیت والایی پیدا می‌کند و برخی مسائل را نیز باید به لحاظ اخلاقی مدنظر قرار دهد.


وی گفت: محور دوم این کتاب، اخلاق ساختاری است؛ یعنی اخلاقی که در یک ساختار مدنظر قرار می‌گیرد. مدیر یک سازمان یا یک شرکت و اداره موظف است ساختاری را ایجاد کند که در آن ساختار اخلاق حرفه‌ای مدنظر قرار بگیرد، یعنی اگر کسی هم نخواهد باید به این اخلاق را پایبند باشد.


قنبری درباره دیگر محورهای اخلاقی این اثر اذعان کرد: اخلاق تعاملی بیشتر در مواجهه شاغلان با ارباب رجوعان باید رعایت شود چیزی که جامعه ما بسیار بدان نیاز دارد.


وی در بحث از اخلاق حرفه‌ای و موارد دیگر آن گفت: ۹ مورد از انواع اخلاق حرفه‌ای با اشاره به نهج البلاغه در این اثر مورد توجه قرار گرفته است نظیر اخلاق مدیریت، ‌اخلاق دبیرخانه، ‌ منشی‌گری و... همه با استناد به متن نهج البلاغه توضیح داده شده است.


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه اگر این اثر مورد توجه کارکنان و مدیران قرار بگیرد می‌تواند قابل تأمل و مورد اثربخشی باشد، تصریح کرد: در جامعه ما خوشبختانه دولت بخشنامه‌ای دارد که در سازمان‌های مختلف اخلاق حرفه‌ای به صورت کارگاهی مطرح بشود از این رو می‌توان در بحث اخلاقی شدن جامعه سهمی داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته