دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1400 - 16:45
متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با آنا تشریح کرد؛

10 توصیه عملی برای پیشگیری از کمر درد

مصرف غذای سالم به طوری که مقدار کالری دریافتی طوری تنظیم شود که وزن بدن در حدی که در آن شرایط خاص مناسب است و در واقع از اضافه وزن جلوگیری می کند تنظیم شود و اینکه مواد غذایی که استفاده می کنند از کیفیت بالایی برخوردار باشد ویتامین های لازم را به صورت کافی مصرف کنند و  از استفاده کالری اضافه برای بدن خودداری کنند .
کد خبر : 580629
کمر درد

 هوشنگ صابری در  گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا  در خصوص راهکارهای پیشگیری از کمردرد گفت: هدف از این توصیه‌ها این است که شما بتوانید شانس تجربه کمردرد را در افراد کاهش دهید و در واقع یک تغیر مثبتی در سبک  زندگی این افراد بدهیم که از این موضوع پیشگیری کنیم.


 وی گفت: مصرف غذای سالم به طوری که مقدار کالری دریافتی طوری تنظیم شود که از اضافه وزن جلوگیری کند و استفاده از مواد غذایی با کیفیت بالا که حاوی ویتامین های لازم باشد و  از استفاده کالری اضافه برای بدن خودداری کنند می‌تواند باعث کاهش ریسک کمر درد شود.


وی افزود: همچنین انجام ورزش مرتب به نحوی که عضلات کمر را تقویت شود، پرهیز از نشستن‌های طولانی، تغییر پوزیشن‌های نشستن به فاصله هر 10 دقیقه، پیاده‌روی بعد از هر نشستن طولانی و استفاده از پشتی‌های مناسب برای بازه زمانی که در حال رانندگی بوده و یا زمان‌های طولانی که قرار است جایی بنشینید هم از راه‌کارهی دیگر جلوگیری از کمردرد است.




هوشنگ صابری: روش صحیح بلند کردن اشیا؛ در واقع وقتی ما می خواهیم شیئی را از زمین بلند کنیم بیشتر از پاهایمان استفاده کنیم تا به کمر آسیبی وارد نشود؛به دلیل اینکه عضلات و مفاصل اندام تحتانی و پاها قوی تر از عضلات کمر هستند و دیسک وعضلات کمر وستون فقرات معمولا توانایی کمتری در تحمل وزن دارند.


وی گفت: تا حد امکان از خم شدن متناوب و گرداندن کمر به صورت متناوب پرهیز کنند به خصوص از خم شدن به جلو در عین حال چرخیدن وبلند کردن در همان زمان اجتناب کنند؛ به طور مثال: وقتی ما برف روبی انجام میدهیم هم به جلو خم میشویم وهم کمرخود را میچرخانیم  این می تواند باعث بروز مشکلات کمر درد شود تا حد امکان باید از این پوزیشن ها اجتناب کرد.


وی افزود: از شرایط و موقعیت های که ستون فقرات ارتعاج خیلی شدید و طولانی مدت دارد باید پرهیز کنیم؛ به عنوان مثال:رانندگی در راه هایی که سنگ لاخ است میتواند به ستون فقرات ضربات شدید وارد کند؛ افراد سعی کنند تا حد امکان در دراز مدت از این شرایط دوری کنند.


صابری در ادامه گفت: خواب کافی به هر حال نقش بسیار مهمی در پیشگیری از کمر درد دارد؛ موقعی که قرار است استراحت کنیم سطح مناسبی را باید انتخاب کنیم که معمولا خیلی گود نباشد و نسباتا سفت به طوری که وقتی بدن روی آن قرار میگیرد کمی نرمی داشته باشد اما خیلی زیاد نه مانند همین تشک های پنبه ای سنتی بهترین روش هستند برای جلوگیری از کمر درد ومیتوانند در این موضوع موئثر باشند.


متخصص مغز و اعصاب: عدم استفاده از دخانیات است؛ مصرف سیگار به طور مستقیم  با کمر درد و بیماری های دیسک بین مهره ای ارتباط دارد افراد اگر بتوانند پرهیز کنند از مصرف سیگار اما اگر برای افراد ترک سیگار مشکل است میتوانند ان را کمتر کنند تا به بدن خود در این موضوع کمک کنند.


وی گفت:  داشتن مشاوره بهداشت و روانی مرتب و پرهیز کردن از اضطراب وافسردگی  پرهیز کردن بسیار مهم است به دلیل اینکه در همه شرایط اضطراب وافسردگی  کلیه بیماری های دردناک تشدید خواهد شد و خیلی مهم است که ما تاحد امکان از این شرایط پرهیز کنیم و با افرادی که در این زمینه سر رشته دارند مشورت کنیم برای اینکه اضطراب  وافسردگی خودمان را کاهش دهیم این مورد خیلی مفید خواهد بود برای کنترل درد های کمری.



انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته