دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراف 3 راهزن شیطان‌صفت

3 جوان شیطان‌صفت که در 5 پرونده راهزنی از مسافران در جاده مشهد دست داشتند، بازداشت شدند. یکی از این 3 متهم که چوپان بود، نقش دیده‌بانی باند را برعهده داشت که با 240 ساعت عملیات فشرده پلیس مشهد به دام افتاد.
کد خبر : 58028
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایران، مرد 64 ساله‌ای به نام حسن همراه دختر جوانش در جاده قدیم نیشابور به مشهد در حال رانندگی بود که دختر جوان از پدرش خواست دقایقی توقف کنند و استراحت کوتاهی داشته باشند. ساعت سه بعد از ظهر بود که خودروی سواری از مسیر اصلی جاده خارج شد و با فاصله از مسیر تردد خودروها، در محلی که تپه‌ای بود توقف کرد. آنها مشغول صرف تنقلات و ناهار بودند که ناگهان سه جوان نقاب دار به سوی‌شان حمله ور شدند.


سه جوان دست و پای مرد 64 ساله و دختر جوانش را بستند و چهار دستگاه گوشی تلفن همراه، یک عدد انگشتر طلا، پنج قطعه کارت عابربانک، یک قطعه چک به مبلغ سه میلیون و 300 هزار تومان، دو میلیون تومان وجه نقد و مدارک شخصی و سوئیچ خودرو را به سرقت بردند. گرگ‌های شیطان صفت، دختر جوان را نیز به باد کتک گرفتند و پس از آزار و اذیت فرار کردند.
مرد 64 ساله و دخترش در حالی که دچار فشار روحی و استرس و اضطراب شدیدی شده بودند موضوع را به پلیس اعلام کردند و درخواست پیگیری سریع این پرونده را داشتند.


دستگیری 3 متجاوز به عنف
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به شوک گفت: در پی گزارش این ماجرای تأسفبار به فوریت‌های پلیسی 110، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، هماهنگی‌های لازم بلافاصله به عمل آمد و پلیس مشهد مأموریت یافت برای پیگیری این پرونده وارد عمل شود.
سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: در حالی که اقدام‌های گسترده پلیسی با ردزنی‌های اطلاعاتی برای پیگیری موضوع آغاز شده بود، تیم‌های دایره آگاهی کلانتری طرق مشهد به سرنخ‌هایی دست یافتند که پس از گذشت 10 شبانه روز منجر به شناسایی دوتن از متهمان پرونده شد.
وی افزود: پلیس دو متهم پرونده به نام‌های محمدرضا 24 و احمد 35 ساله که در یک شرکت تولید مصالح ساختمانی کارگری می‌کردند را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهمان در تحقیقات نخست منکر ارتکاب هرگونه عمل خلافی بودند، اما آنها در تناقض‌گویی‌های خود نتوانستند مسیر اصلی تحقیقات پرونده را منحرف کنند و به ارتکاب این جرم خشن با همدستی فردی دیگر اعتراف کردند. فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: جوانی به نام مهدی که کر و لال است و چوپانی می‌کرده به عنوان سومین متهم این پرونده دستگیرشد. سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم ادامه داد: متهمان در اعتراف‌های خود گفته‌اند که چوپان کر و لال با شناسایی سوژه‌هایی آنها را باخبر می‌کرده و تاکنون مرتکب 5 فقره سرقت‌های متجاوزانه شده‌اند. وی با اشاره به این مطلب که متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند تا به سزای اعمال ننگین و شیطانی خود برسند به شهروندان توصیه کرد هنگام مسافرت یا زمانی که به مناطق تفریحی اطراف شهرها مراجعه می‌کنند نقاطی را برای استراحت انتخاب کنند که در مسیر رفت و آمد و قابل رؤیت برای رهگذران باشد تا فرصت سوء‌استفاده برای مجرمان خشن فراهم نشود.



انتهای پیام/

برچسب ها: اعتراف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته