دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1400 - 13:14
جانشین فرمانده ناجا خبر داد؛

انهدام باند بزرگ خرید و فروش سلاح در فضای مجازی/ تمامی اعضای باند دستگیر شدند

جانشین فرمانده ناجا از متلاشی شدن یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و دستگیری تمامی اعضای آن خبر داد.
کد خبر : 578435
سردار قاسم رضایی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سردار قاسم رضایی از انهدام یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری های مستمر در خصوص مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد.


وی ادامه داد: این باند متخلف با اقدامات به موقع و هوشیارانه پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دو هفته تمامی اعضای آن دستگیر شدند.


جانشین فرمانده ناجا در خصوص سلاح های کشف شده عنوان کرد: تمامی سلاح های کشف شده ساخت آمریکا هستند و از یکی از همسایه های غربی وارد شده  لذا از این همسایه غربی درخواست داریم که در این خصوص اقدامات کاربردی انجام دهد و از ورود محموله های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.


برخورد ویژه با خرید و فروش سلاح


جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اهمیت برخورد با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی تصریح کرد: دشمنان بدانند که تمامی توطئه های آن ها با هوشیاری سربازان اسلام در نطفه خفه خواهد شد.


این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نمی توانیم در مقابل هنجارشکنی ها و افرادی که نظم و آرامش جامعه را برهم می زنند سکوت کنیم چراکه این مهم، خط قرمز ماست.


وی همچنین ادامه داد: با وجود نخبگان و افراد مسلط و هوشیار اجازه عرض اندام به افرادی که وارد پازل دشمن شده اند و قصد برهم زدن نظم و آرامش و امنیت جامعه را دارند، نمی دهیم و ناجا با افراد هنجار شکن به طور جدی و قاطعانه برخورد می کند.


۶ ماه تا ۱۰ سال حبس برای خرید و فروش سلاح


سردار رضایی تاکید کرد: برای خرید و فروش سلاح چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مجازات سنگین در نظر گرفته شده است (۶ ماه تا ۱۰ سال حبس) ناجا برخورد با این امر مهم را به عنوان ماموریت ذاتی و جدی دنبال می کند.


اخبار مبنی بر خرید و فروش سلاح را به ۱۱۰ اطلاع دهید


جانشین فرمانده ناجا از شهروندان خواست که هرگونه خبر مبنی بر خرید و فروش، ساخت و نگهداری سلاح را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و همچنین شماره های ۱۹۷و ۱۴۷ اطلاع دهند و یقین داشته باشند که پلیس این موضوع مهم را با جدیت پیگیری و برخورد خواهد کرد.


استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا ممنوع است


این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: استفاده از سلاح در مراسم ها و مناسبت ها ممنوع و جرم است و به شدت برخورد خواهیم کرد، بحمدالله دستگاه قضائی نیز در این خصوص همراه و همسو با ناجاست.


وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در استان خوزستان تلفات  بسیاری را شاهد بوده ایم از این رو تمامی دستگاه ها و خصوصا رسانه ها برای رعایت حقوق شهروندی باید پای کار بیایند تا دارندگان سلاح احساس ناامنی کنند .


سردار رضایی در ادامه تاکید کرد: دارندگان سلاح بایستی سلاح های خود را تحویل دهند تا به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند.


انتهای پیام/۴۰۷۶/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته