دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1400 - 10:11
شکول در گفت‌وگو با آنا:

امید به کسب نخستین سهمیه شیرجه در المپیک داریم/ افتخاری مهم را برای ایران رقم می‌زنیم

مربی تیم ملی شیرجه گفت: امیدواریم برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران موفق به کسب سهمیه شیرجه در المپیک شویم.
کد خبر : 578000
مجتبی ولی‌پور شیرجه

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی شیرجه ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک عازم توکیو ژاپن می‌شود. این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. البته قرار بود مدت‌ها جلوتر برگزار شود اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. مجتبی ولی‌پور و حمید کریمی ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها هستند و همراه مربیان خود محمدرضا شکول و شهرام نظرپور در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند.


محمدرضا شکول درباره شرایط ملی‌پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: تا پیش از پرواز تیم ملی تمرینات را دنبال کردیم و هر دو نماینده کشورمان در وضعیت خوبی قرار دارند. حمید کریمی برای بالا رفتن آمادگی خود در کمپ فینا در کازان روسیه حاضر شد و چند ماهی در این کشور تمرین کرد اما پاندمی ویروس کرونا باعث شد تا وی به ایران بازگردد. مجتبی ولی‌پور هم بدون وقفه چه در خشکی و چه در آب دنبال کردند. با توجه به آمادگی خوب شیرجه‌روهای ایران امیدواریم بتوانیم برای نخستین بار سهمیه المپیک کسب کنیم.


وی در مورد اینکه چه عنوانی می‌تواند منجر به کسب سهمیه برای نمایندگان شیرجه ایران شود، بیان کرد: در رقابت‌هایی که در ژاپن برگزار می‌شود، رده‌بندی اهمیت زیادی دارد. ملی‌پوشان ایران در ماده‌هایی که شرکت می‌کنند حتماً باید در میان ۳۰ نفر برتر باشند و هر چقدر که رتبه آنها بهتر باشد، احتمال گرفتن سهمیه بیشتر می‌شود. البته که در مسابقات توکیو شیرجه‌روهایی که پیش از این موفق به کسب سهمیه شده‌اند حضور پیدا خواهند کرد تا ضمن اینکه میزان آمادگی خود را بسنجد، در رنکینگ جهانی نیز وضعیت مناسبی پیدا کنند و مهیای مسابقات شوند. بنابراین رقابت‌ها میان شیرجه‌روهای حاضر در مسابقات بسیار جدی خواهد بود.


مربی تیم ملی شیرجه ایران افزود: ۱۳ سهمیه باقی مانده که نمایندگان ایران تلاش خواهند کرد تا در رقابت با حریفان دیگر کشورها به سهمیه المپیک دست یابند و برای نخستین بار ایران را صاحب افتخاری مهم کنند. هر دو شیرجه‌روی ایران در شرایط خوبی هستند و بخت کسب سهمیه برای آنها وجود دارد. مجتبی ولی‌پور در دو ماده تخته ۳ متر و ۱۰ متر سکو با حریفان به رقابت می‌پردازد و حمید کریمی در تخته سه متر به مصاف رقبایش می‌رود. در ۱۰ روز اخیر سه بار تست PCR دادیم و خوشبختانه منفی بوده است. در ژاپن هم تست دادیم که هنوز جواب آن داده نشده و امیدوارم هیچ یک از اعضای تیم به ویروس کرونا مبتلا نشوند تا با حداکثر آمادگی به مصاف حریفان برویم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته