دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی اردبیل:

پردیس‌ها یکی از راهکارهای حفظ مراکز و جلوگیری از زیان‌ده بودن واحدهای دانشگاهی است

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به کاهش شدید دانشجو که کل کشور با آن رودرروست و حتی شاهد کاهش چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی نیز هستیم، هدف تبدیل مراکز دانشگاهی به پردیس‌ها یکی از راهکارهای حفظ مراکز و جلوگیری از زیان‌ده بودن واحدهاست.
کد خبر : 57772

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد آزادی در مراسم تکریم رئیس مرکز اصلاندوز و مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، منطقه مغان را قطب کشاورزی ایران معرفی کرد و گفت: استعدادهای درخشان و نیروهای مستعد و متخصص مغان، بویژه شهرستان پارس‌آباد مغان و پتانسیل بالقوه منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز آن در اقتصاد و صنعت کشاورزی کشور حائز اهمیت است.


وی با توجه به تبدیل این ویژگی‌ها و داشته‌ها به علم و ثروت گفت: نقش دانشگاهیان بویژه اعضای هیأت علمی تاثیر بسزایی در تولید علم و ارتقای سطح علمی شهرستان و منطقه مغان دارد. طرح‌های اجرایی و کاربردی پژوهشی در قالب اقتصاد دانش‌بنیان نقش محوری داشته و می‌توان شاهد رشد و توسعه علمی و اقتصادی منطقه بود.


رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با توجه به جهش علمی، فرهنگی و پژوهشی واحد پارس آباد مغان افزود: با حضور دکتر جعفری به عنوان رئیس واحد پارس آباد، این واحد دانشگاهی در راستای آموزشی، علمی و پژوهشی و ساماندهی نیروهای اداری و آموزشی رشد چشمگیری داشته است که بطور کلی می‌توان گفت، واحد پارس آباد دوشادوش واحد اردبیل در حال رشد و ارتقا است و به لحاظ کمی و کیفی در سه سال گذشته نسبت به سایر واحد‌های دانشگاهی رشد خوب داشته است.


آزادی با قدردانی از سیاست‌های دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه مبنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی، طرح‌های تجمیع و کسب درآمدهای خارج از شهریه دانشجویی اظهار کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری در شهرستان‌ها و واحد‌های دارای امکانات علمی و پژوهشی از نکات برجسته برنامه ریزی‌های دانشگاه ازاد اسلامی است که این برنامه‌ریزی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در حال تحقق است.


آزادی: تبدیل مرکز به پردیس در راستای اثربخشی در حوزه‌های مختلف دانشگاه و بهره برداری مراکز دانشگاهی از دانشگاه مادر است تا بتوانند از کمک واحد‌ها در جذب دانشجو و ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان بهتر عمل کنند

وی از کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خواست با تعامل و همفکری در پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه با مسئولان دانشگاه همکاری داشته باشند و خانواده بزرگ دانشگاه ازاد اسلامی را جزو لاینفک خانواده خود بدانند.


آزادی با توجه به تبدیل بسیاری از مراکز دانشگاهی استان به پردیس عنوان کرد: تبدیل مرکز به پردیس در راستای اثربخشی در حوزه‌های مختلف دانشگاه و بهره برداری مراکز دانشگاهی از دانشگاه مادر است تا بتوانند از کمک واحد‌ها در جذب دانشجو و ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به دانشجویان بهتر عمل کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان هم با بیان اینکه اهداف این واحد دانشگاهی در راستای سیاست‌های دانشگاه بوده و همکاری و مساعدت‌های هیأت امنای استان در پیشبرد این اهداف نقش مهمی داشته گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم، ایجاد شور و نشاط اقتصادی و فرصت‌های شغالی به جوانان تحصیلکرده و ارتقای سطوح علمی، فرهنگی و پژوهشی در مناطق مختلف کشور نقش داشته و غیر قابل انکار است.



دکتر اکبر جعفری شاعرلر از عملکرد همکاران دانشگاهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راس همه آنها فرماندار و امام جمعه شهرستان تقدیر کرده و گزارش کوتاهی از عملکرد و اهداف دانشگاه ازاد اسلامی واحد پارس اباد مغان ارائه داد.


در ادامه مراسم آزادی از خدمات ۷ ساله دکتر رسول وظیفه رئیس مرکز اصلاندوز قدردانی و تشکر و آرزوی موفقیت برای وی در سایر مسئولیت‌های محوله کرد. رسول وظیفه استادیار گروه مدیریت واحد پارس آباد است.


او همچنین از خدمات دکتر ایوب سرافراز در پست معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان که نقش بسزایی در گسترش تحصیلات تکمیلی و سیستم آموزشی واحد داشت، قدردانی و تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد. سرافراز اکنون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان است. سرافراز سابقه سه ساله مدیریت واحد بیله سوار را نیز از سال ۸۸ را دارد.



در پایان مراسم دکتر علیرضا پیل پایه به عنوان معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان معرفی شد. پیل پایه اولین استادیار گروه علوم پایه و کشاورزی واحد هستند که اقدامات تبدیل به دانشیاری طی شده است.


وی چندین سال به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شده و از وی مقالات متعدد ISI و ارائه در کشورهای خارجی ایتالیا، فرانسه، اوکراین و... و چندین طرح درون دانشگاهی و برون دانشگاهی تحقیقاتی از پیل پایه به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته