دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1400 - 17:03

معاون نخست‌وزیر روسیه با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

رئیس‌جمهور عراق با معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر لزوم کاهش تنش در منطقه و عبور از اختلافات تأکید کرد.
کد خبر : 576687
یوری بوریسف

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری عراق، برهم صالح امروز (پنج‌شنبه) میزبان یوری بوریسوف بود و تأکید کرد منطقه نیازمند کاهش تنش است و ثبات عراق را متکی به امنیت کل منطقه دانست.


در آغاز این دیدار معاون نخست‌وزیر روسیه، درود و سلام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور را به برهم صالح ابلاغ کرد و درباره روابط میان دو کشور دوست و شیوه‌های توسعه‌ آن در زمینه‌های مختلف، اهمیت تقویت همکاری‌ در زمینه امنیت و دفاع، بررسی همکاری تجاری، اقتصادی و فرهنگی در راستای منافع مشترک دو کشور، فعالیت‌های کمیته مشترک عراق و سوریه و ضرورت تلاش مشترک برای اجرای موفق مصوبات آن از طریق پیگیری امضای توافق‌های حاصله گفت‌وگو شد.


در این دیدار درباره تحولات منطقه نیز گفت‌وگو شد و برهم صالح تأکید کرد منطقه با چالش‌های متعددی مواجه است و باید برای عبور از اختلافات و کاهش تنش‌ها با گفت‌وگو  تلاش شود.


وی افزود: انعطاف عراق در محیط منطقه‌ای نیز با هدف برقراری امنیت و ثبات انجام می شود. ثبات، امنیت و حاکمیت عراق بخشی لاینفک از امنیت و صلح منطقه و عامل مهم برای تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و حمایت از فرصت‌های توسعه است.


در مقابل بوریسوف نیز از حمایت کشورش از ثبات و حاکمیت عراق و تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در آن تأکید کرد و گفت که روسیه از تقویت روابط دوجانبه با عراق در تمامی سطوح استقبال می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته