دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست با خبرنگاران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی:‌ مجوزهای بین‌المللی شدن واحد ارومیه اخذ شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، بین‌المللی شدن واحد ارومیه را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری استان با سه کشور، جذب دانشجوی خارجی در اولویت قرار دارد و مجوزهای لازم اخذ شده است.
کد خبر : 57531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عزیز جوان‌پور هروی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته به شکل منطقه‌ای اداره می‌شد اما اکنون به صورت استانی اداره می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر کیفی‌سازی در دانشگاه آزاد و با توجه به اینکه سیاست اصلی دانشگاه آزاد استان ورود در حوزه تحصیلات تکمیلی است، تصریح کرد: این دانشگاه وظیفه خود می‌داند که در زمینه گسترش تحصیلات در مقاطع ارشد و دکتری قدم بردارد. اکنون بسیاری از دانشجویان خواهان ورود به تحصیلات تکمیلی هستند، اما متاسفانه بستر آن فراهم نمی‌شود و برای همین جذب تحصیل در کشورهای خارجی می‌شوند.


اکنون ۴۷ هزار دانشجو در کل استان مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد هستند و از این تعداد ۱۶ هزار در ارومیه تحصیل می‌کنند

وی بر جذب هیات علمی در این دانشگاه ‌تاکید و بیان کرد: از پنجم دی جاری فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه‌های آزاد سراسر استان انجام می‌شود تا در آینده نسبت استاد به دانشجو در حد مطلوبی باشد.


جوان‌پور از توجه به بحث پژوهش، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در دانشگاه‌های آزاد سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه صنعت، خواهان ورود بوده و درصدد تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویان در شهرک‌های فناوری برای رسیدن به تولید ثروت است.


وی افزود: اکنون ۴۷ هزار دانشجو در کل استان مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد هستند و از این تعداد ۱۶ هزار نفر در ارومیه تحصیل می‌کنند.


جوان‌پور با بیان اینکه اکنون ۸۲۰ نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد استان مشغول هستند، بیان کرد: از این تعداد ۲۲۰ نفر در واحد ارومیه فعالیت می‌کنند.


وی با توجه به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به برگزاری این کرسی‌ها در مراکز علمی تاکید فراوانی دارند، آیین‌نامه مربوط به آن تصحیح شد. چون در گذشته، فقط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این برنامه را اجرا می‌کرد، اما از امسال، هیات نظارت دانشگاه برگزاری آن را بر عهده می‌گیرد.


جوان‌پور از افزایش ۱۰ درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه‌های آزاد استان خبر داد و بیان کرد: باید تمامی کارهای دانشگاه اعم از فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، پیوست فرهنگی داشته باشند.


رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه فعال شده‌اند، افزود: این انجمن‌ها که به تازگی شکل گرفته‌اند، همایش‌های علمی و استانی برگزار کرده و به انجام فعالیت‌های علمی علاقه‌مند هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته