دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1400 - 10:40
کاخ سفید:

اطلاعات مربوط به پاداش روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی قطعی نیست

دولت آمریکا اعلام کرد اطلاعات سازمان جاسوسی این کشور مبنی بر اینکه روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می‌دهد قطعی نیست.
کد خبر : 575291
ارتش آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دیلی میل، کاخ سفید اذعان کرد که اطلاعات سازمان سیا در خصوص اینکه روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی پاداش می‌دهد قطعی نیست.


در تیرماه سال گذشته، سازمان سیا مدعی شده بود که مأمورین روسی به اسلام‌گرایان شورشی طالبان وعده داده بودند در صورت حمله به مواضع نیروهای آمریکایی و کشتن سربازان این کشور در افغانستان پول دریافت خواهند کرد. بر اساس این گزارش‌ها وعده پرداخت چنین پاداش‌هایی برای قتل سربازان خارجی دیگر ازجمله نظامیان بریتانیایی نیز داده‌شده بود.


نیویورک‌تایمز مسئولیت حمایت مالی و پرداخت پاداش را بر عهده سازمان اطلاعات نظامی خارجی ستاد کل نیروهای نظامی روسیه (گ.آر.یو) دانسته است. این سازمان متهم به دست داشتن در برخی از عملیات بین‌المللی و ازجمله ترور سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روسیه، در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا است.


نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در همان مقطع، خواستار ارائه اطلاعات بیشتر به نمایندگان کنگره آمریکا درباره دخالت سازمان مخفی اطلاعات نظامی روسیه علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان شد. پلوسی گفت که کنگره و مردم کشور اکنون به پاسخ مشخصی دراین‌باره نیاز دارند.


انتهای پیام/4106/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته