دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 09:53

آشنایی دانشجویان علمی کاربردی با دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از واحد اصفهان

جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بازدید کردند.
کد خبر : 57490

به گزارش خبرنگار آنا، در این بازدید، گروهی از دانشجویان با حضور در دانشکده دندانپزشکی، گلخانه‌های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی، دانشکده‌ها، تالار‌ها و دیگر بخش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از نزدیک با امکانات، قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدند.


دانشجویان روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان که بعضا از مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌های استان اصفهان هستند، پس از بازدید از مجموعه اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی واحد اصفهان (خوراسگان) در جریان دستاورد‌ها و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.


اصغر عالمیان در این جلسه گفت: با توجه به فضای فراهم شده و هماهنگی به عمل آمده با نواحی آموزش و پرورش، بازدیدهای گروهی زیادی در طول سال از سوی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی نزدیک با دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، در هنگام انتخاب رشته بتوانند با دیدی باز انتخاب مناسبی داشته باشند.


عالمیان اظهار کرد: بازدید گروهی دانشجویان دانشگاه‌های دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق مبارکی است و بازدید امروز یک ارتباط بین دانشگاهی است که می‌تواند در آشنایی دیگر دانشگاه‌ها با امکانات و ظرفیت‌ها و سطح فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مؤثر باشد.


مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام آمادگی دانشگاه برای برگزاری تورهای دانشجویی بازدید از دانشگاه با هدف آشنایی با توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی، به تبیین چگونگی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حمایت حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.



عالمیان با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون با برخورداری از صد‌ها واحد و مرکز داخلی و چند واحد بین‌المللی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود، افزود: تربیت بیش از سه میلیون دانش‌آموخته در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی، اشتغال به تحصیل قریب به ۶۰ درصد دانشجویان کشور در این دانشگاه، سهم بالای تولید علم کشور، جذب بیش از چهل هزار متخصص در قالب هیأت علمی و اشتغال به کار هزاران کارمند، جلوگیری از خروج میلیارد‌ها دلار ارز از کشور برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و ایجاد بستری برای تداوم حضور خیل عظیم منابع انسانی ارزشمند در داخل، از دستاورد‌ها و خدمات کم نظیر دانشگاه آزاد اسلامی به ایران اسلامی است.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سپس به ذکر تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پرداخت و گفت: این دانشگاه در آبان ۱۳۶۰ با همت دکتر احمدعلی فروغی ابری تأسیس شد و با زحمات و تلاش‌های ۳۰ ساله ایشان و همکارانشان به جایگاه کنونی رسیده است، دانشگاهی که در رده بندی دانشگاه‌های کشور جزو بهترین‌ها است و در میان واحدهای دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و سطح کیفی آموزش از پیشتازان محسوب می‌شود.


در ادامه این جلسه دانشجویان به طرح سؤالات خود در خصوص فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه پرداختند. مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد نحوه تأمین هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه عمومی بهره‌مند نیست و تنها منبع تأمین بودجه دانشگاه، شهریه دانشجویان است که از درآمد حاصل از آن باید هزینه‌های ساخت و ساز، حقوق و دستمزد، انجام تحقیقات، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هزینه‌های جاری و... پرداخت شود و البته در دوره جدید با سیاست‌های راهبردی دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه، مسیر تحقق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی هموار شده و افق روشنی را در پیش روی دانشگاه قرار داده است.


در پایان این برنامه دانشجویان به دعوت دکتر فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با حضور در سالن غذاخوری دانشجویان، ناهار را میهمان این واحد دانشگاهی بودند.



به گزارش آنا، این بازدید تأثیر مطلوبی بر دیدگاه دانشجویان داشته و بسیاری از ایشان در پایان بازدید خود با تشکر از مسئولان واحد اصفهان (خوراسگان) بویژه دکتر فروغی که با این بازدید موافقت کردند، افزایش سطح آگاهی خود از دانشگاه آزاد اسلامی و فعالیت‌های کم‌نظیر و ارزنده آن در حوزه آموزش عالی کشور، در نتیجه این بازدید چندساعته را بسیار مؤثر قلمداد کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته