دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1394 - 09:22

صالح‌علا در نشست دانشجویی خلاقیت هنری واحد اراک: نسل امروز باید خوب شنیدن را بیاموزد

نشست دانشجویی با موضوع خلاقیت هنری به همت گروه هنر و معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد اراک و با سخنرانی محمد صالح‌علا بازیگر سینما و تلویزیون در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.
کد خبر : 57484

به گزارش خبرنگار آنا، صالح‌‌علا با بیان خاطراتی از گذشته و فعالیت‌های هنری خود در مورد خلاقیت گفت: خلاقیت هنری نسل جوان راهی مطمئن در راستای حفظ میراث فرهنگی ایران‌زمین است.


صالح‌علا گفت: در جهان نابغه نداریم. تمام کسانی که به قله موفقیت رسیده‌اند بر اثر پشتکار و فعالیت‌های مداوم بوده است و برای موفق شدن دو اصل را باید مد نظر قرار دهیم. خواندن و کار کردن، آن هم به صورت مداوم و نه مقطعی.


این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: نسل امروز ما باید خوب شنیدن را بیاموزد؛ چراکه خوب شنیدن و خوب حرف زدن مقدمه‌ای بر تعقل است.


صالح‌علا با یادآوری تولیداتش در تلویزیون از جمله نقد خنده و دو قدم مانده به صبح، نکاتی را در خصوص داستان‌نویسی کوتاه و خلاقیت در هنر بیان کرد.



در این جلسه شماری از دانشجویان هنر و معماری به نام‌های نیلوفر بنی‌تمیمی، سمیرا حبیبی‌نژاد، نوشین سنجری، بهرخ زند، سعید حسین‌پور، محمدرضا سیف، نفیسه مهری و الهه خدادادی به خواندن آثار ادبی خود پرداختند.


محمدصالح‌‌علا در سال ۱۳۳۱ در اراک به‌ دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۶ از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما و تلویزیون و در سال ۱۳۵۹ لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گرفت.


آغاز فعالیت هنری او از سال ۱۳۴۷ با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایش‌نامه بود. فعالیت سینمایی را با ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی آغاز کرده‌ است. صالح‌علا به عنوان مجری و نویسنده با شبکه‌های مختلف رادیویی همکاری داشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد اراک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته