دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در واحد اردبیل/ رونمایی از کتاب «دیوان حافظ قدسی»

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، همایش بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.
کد خبر : 57464

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری اردبیل در این مراسم درباره لزوم تنظیم ارتباط بین محققان و پژوهشگران و مجریان جامعه سخن گفت و اظهار کرد: هر کشوری که به آستانه‌ای از امنیت و توسعه رسیده، از مسیر پژوهش و بررسی عمیق بوده است. حتی استعمارگرانی که کشورهای جهان سوم را تحت سلطه خود داشته‌اند این موفقیت را از مسیر پژوهش به دست آورده‌اند.


اقبال عباسی با توجه به انتخابات پیش‌رو گفت: قاعده عالم این است که مردم می‌روند دنبال وکیل و با اصرار و تمنا از او می‌خواهند وکالت امور را قبول کند اما متاسفانه اکنون موضوع برعکس شده است و وکلا به‌دنبال مردم هستند.


وی ضرورت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای را یادآور شد و بیان کرد: موضوع حضور در انتخابات به منزله تایید و پشتیبانی از نظام بوده و خیلی حائز اهمیت است.


رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل سخنران بعدی بود که درباره شخصیت و فعالیت‌های علمی پروفسور نصرالله مولایی سخن گفت و فهرست فعالیت‌های علمی و عملی وی را برشمرد.


حسین شایقی با توجه به عضویت مولایی در مجامع مختلف علمی و بین المللی، از وی به عنوان یک پژوهشگر برجسته نام برد.


منطق پژوهش این است که آموزش باید از‌‌ همان ابتدا پژوهش‌محور باشد


مولایی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ورود و همکاری پژوهشگران در دستگاه‌های دولتی گفت: در تمامی موارد پژوهش، تولید علم، توسعه و آنگاه توسعه پایدار؛ محقق و مسؤلان مجری باید دست در دست هم داشته باشیم.


وی افزود: ما این توانایی را داریم که در دستگاه‌های دولتی حضور پیدا کنیم و بر اساس تجارب و یافته‌های پژوهشی خود گره‌گشای مشکلات دولت باشیم.


مولایی با پرداختن به موضوع منطق پژوهش اضافه کرد: منطق پژوهش این است که آموزش باید از‌‌ همان ابتدا پژوهش‌محور باشد و نتیجه آموزش به پژوهش و نتیجه پژوهش هم به علم نافع منتهی شود تا هم سود مادی در آن باشد و هم منفعت معنوی که برای یک زندگی موفق هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند.


میرابراهیم میرعباس‌زاده، مشاور فرهنگی مجموعه تسنیم و مشاور شهردار اردبیل، سخنران بعدی بود که پژوهش‌های قرآنی در مجموعه تسنیم را یادآور شد و از طرح اخیر خود به نام آرمان شهر دینی خبر داد که در حال تحقیق و پژوهش و بررسی است.


دکتر علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اردبیل نیز در این مراسم که با حضور جمعی از استادان، دانشجویان، مسئولان و پژوهشگران برجسته استان برگزار شد، با تبریک به حضار و پژوهشگران درباره اهمیت پژوهش در عرصه‌های مختلف سخنرانی کرد.


در ادامه این مراسم با رونمایی از کتاب جدید الانتشار «دیوان حافظ قدسی» اثر محمد فرهمند عضو هیات علمی واحد اردبیل، تعدادی از پژوهشگران برجسته و حائز رتبه کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته