دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 15:03

نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد

نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور چند تن از یادگاران دوران دفاع مقدس، جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن اجتماعات علامه شهیدی مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.
کد خبر : 57416

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این یادواره با بیان اینکه سال گذشته دو شهید گمنام در این دانشگاه آرام گرفتند، اظهار کرد: حضور شهدا در این مکان برای دانشگاه مایه خیر و برکت و فضای معنوی به دانشگاه بخشیده است.


جعفر حیدری با توجه به جایگاه رفیع شهدا در کشور افزود: شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس با رشادت‌های خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و توانمندی و قدرت کنونی ایران مدیون خون شهداست.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: در سایه مجاهدت‌های این افراد اکنون ایران به‌عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان شناخته‌شده است و کشورهای ابرقدرت مقابل ایران زانو زده‌اند.


وی با بیان اینکه جنگ نرم علیه ایران اسلامی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: رشادت‌های شهدا در میدان مقابله با تهاجم نظامی اکنون در قالب مقابله با جنگ نرم دشمنان نمود پیدا کرده است که این مهم زمینه آمادگی همه دلسوزان کشور را در زمینه‌های مختلف می‌طلبد.


جانشین بسیج دانشجویی کشور نیز در این یادواره با توجه به اهمیت زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مجالس بزرگداشت یاد و نام شهدا می‌تواند ارزش‌های انقلاب اسلامی را زنده و به نسل‌ کنونی منتقل کند.


جواد تاجیک با توجه به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس افزود: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس که خود موجبات اقتدار این کشور در عرصه بین‌المللی را فراهم کرد، مرهون رشادت‌های بی‌دریغ رزمندگان اسلام است.


جانشین بسیج دانشجویی کشور با ذکر خاطراتی از تدفین شهدا در سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور، بیان کرد: شهدا همواره چراغ راه و رهنمون ما در شناسایی پیکرهای مقدسشان بوده‌اند به‌گونه‌ای که معجزات و کراماتی که آن‌ها در هنگام تفحص و دفن برجای گذاشته‌اند مؤید این موضوع است.


وی با توجه به وقایعی که در جریان دفن پیکر مطهرشهدای گمنام در کشور به وقوع پیوسته است، عنوان کرد: شهدا همواره رسالت مهم هدایت خود را به‌درستی انجام داده و همچنان به این مهم اقدام می‌کنند چراکه آنها چراغ راه بشریت بوده و هستند.


در این آیین معنوی برنامه‌های مختلفی از جمله مداحی، پخش نماهنگ، کلیپ و شعر اجرا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب