دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1400 - 14:30
خبرگزاری رسمی کره جنوبی:

کره شمالی آماده بهره‌برداری از زیردریایی ۳ هزار تنی است

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از مقامات اطلاعاتی سئول و واشنگتن، کره‌شمالی ساخت زیردریایی ۳ هزار تنی خود را به پایان رسانده و منتظر زمان مناسب برای بهره‌برداری است.
کد خبر : 574101
زیردریایی کره شمالی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از یونهاپ، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا ادعا می‌کنند کره شمالی برای بهره‌برداری از یک زیردریایی ۳ هزار تنی جدید آمادگی دارد و فقط منتظر زمان مناسب برای این کار است.


این ارزیابی بعدازآن بیان‌شده که یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد پیونگ‌یانگ یک شناور تست موشکی با قابلیت فرو رفتن در آب را در سایت تست موشکی خود جابه‌جا کرده که احتمالاً نشانه تست آتی یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBM) است.


این منابع گفتند: مقامات اطلاعاتی هر دو کشور کره جنوبی و آمریکا ارزیابی کرده‌اند که کره شمالی ساخت زیردریایی سه هزار تنی را که در ژوئیه سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد، به پایان رسانده است. طبق برآورد مقامات، کره شمالی در حال بررسی زمان‌بندی مناسب بهره‌برداری از زیردریایی برای یک تأثیر استراتژیک ازجمله به حداکثر رساندن فشار علیه آمریکاست.


منابع مذکور افزودند کره شمالی امکان دارد از این زیردریایی در یک مراسم پرتاب رونمایی کند و درواقع رونمایی از یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی مثل پوگوکوکسانگ-۳ باشد.


بنا بر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی سه هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است.


انتهای پیام/۴۱۵۵/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته