دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهر تا مهر با واحدهای دانشگاهی

راه‌اندازی ۳ شرکت دانش‌بنیان در دستور کار واحد مسجدسلیمان/ ایجاد ۶ آزمایشگاه جدید در فضای۲۰۰ مترمربعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان گفت: در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و کسب درآمدهای غیرشهریه و تجاری‌سازی علم، راه‌اندازی ۳ شرکت دانش‌بنیان در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.
کد خبر : 57338

دکتر مسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در باره عملکرد حوزه‌های مختلف این واحد دانشگاهی در یک سال اخیر با توجه به فعالیت‌های پژوهشی اظهار کرد: از سال ۹۳ تا شش ماهه اول ۹۴ تاکنون حدود ۱۵۴ مقاله علمی در مجلات ISI بین المللی، علمی پژوهشی، علمی ترویجی، علمی تخصصی به چاپ رسیده و از این تعداد ۸۵ مقاله نیز در کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی خارجی یا داخلی ارایه شده است.


رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان گفت: راه‌اندازی ۶ آزمایشگاه جدید در فضایی بالغ بر ۲۰۰ مترمربع و خرید ۳۲۵۷ جلد کتاب در ۱۲۶۶ عنوان، برگزاری اولین رویداد استارتاپ ویکند مسجدسلیمان و جذب ۱۰۰ درصدی بودجه پژوهش، راه‌اندازی پرتال جدید واحد، افزایش پهنای باند از ۱۴به ۲۰ مگابایت و ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌های دانشگاه نیز در این مدت انجام شد.


وی ادامه داد: به منظور جذب بودجه از طریق طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی از سال ۹۳ تاکنون با همکاری اعضاء هیأت‌علمی این واحد دانشگاهی ۸ طرح برون دانشگاهی منعقد که تعدادی از آنها به اتمام رسیده است. از طرف دیگر هم ۳ تفاهم‌نامه همکاری بین واحد دانشگاهی مسجدسلیمان با بنیاد ملی نخبگان استان خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و شهرداری مسجدسلیمان منعقد شده است.



عضو هیأت علمی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان گفت: با هدف توانمندسازی کارکنان (هیئت علمی و غیر هیئت علمی) ۲۹ دوره آموزشی ضمن خدمت برگزار شده است. همچنین در راستای همکاری با سازمان‌ها و مؤسسات خارج از دانشگاه دو دوره آموزشی برای پرسنل شهرداری مسجدسلیمان برگزار شد.


پی‌گیری تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه مجازی، گسترش و توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های مطرح و معتبر داخلی با انعقاد تفاهم‌نامه، پی‌گیری جدی در زمینه میزبانی از حداقل یک شهید گمنام و انجام تدارک لازم برای تدفین شهید گمنام در دانشگاه و ارایه خدمات به صنعت و جامعه و جذب منابع مالی از طریق انعقاد قرارداد با صنایع و سازمان‌های متقاضی در برنامه کاری این واحد دانشگاهی قرار دارد

چاپ کتاب «شهیدنامه مسجدسلیمان» با مقدمه محسن رضایی


شهبازی، افزود: تهیه طرح جامع فرهنگی واحد، برگزاری و ثبت تعزیه واقعه عاشورا به زبان بختیاری توسط گروه تعزیه دانشجویی، چاپ کتاب «شهیدنامه مسجدسلیمان» شامل شرح دلاوری‌های مردم مسجدسلیمان در هشت‌ سال دفاع مقدس با مقدمه فاخر سردار دوران دفاع مقدس دکتر محسن رضایی، چاپ کتاب حماسه زاگرس شرح مجاهدت‌های شهید علیمردان خان بختیاری، راه‌اندازی اتاق فکر در حیطه استادان، کارمندی و دانشجویی و صاحب نظران خارج از دانشگاه برای استفاده از خِرد جمعی، اکران عمومی فیلم مستند «مسجدسلیمان شهر اولین‌ها» در این واحد دانشگاهی نیز بخشی از اقدامات فرهنگی در واحد مسجدسلیمان بوده که در این مدت انجام شده است.


وی در باره عملکرد آموزشی این واحد به آنا گفت: از مهر ۹۳ تاکنون با پی‌گیری به‌عمل آمده، ۴ رشته مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مهندسی علوم و صنایع غذایی و مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی در مقطع دکتری تخصصی برای این واحد دانشگاهی تصویب شده است.


شهبازی افزود: در همین مدت علاوه بر رشته‌های مصوب مقطع دکترا، موفق به جذب ۸ رشته؛ حسابداری، نانو فیزیک، علوم تربیتی – آموزش و پرورش ابتدایی، مدیریت دولتی- مدیریت مالی دولتی، مدیریت صنعتی- مالی، مشاوره راهنمایی، مهندسی‌ صنایع – مدیریت سیستم و بهره‌وری و ژئو فیزیک در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۱۱ رشته جدید کار‌شناسی و ۳ رشته کاردانی شده‌ایم.



رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، تصریح کرد: اکنون با احتساب رشته‌های جدید، تعداد رشته‌های موجود در واحد دانشگاهی مسجدسلیمان بالغ بر ۵۵ رشته است و همچنین ۷ رشته کارشناسی‌ارشد به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است که جهت پذیرش دانشجو به معاونت سنجش و پذیرش اعلام شده است.


این مسئول یادآور شد: با تلاش همه‌جانبه کارکنان این واحد دانشگاهی امتیاز واحد دانشگاهی از ۱۲/۵۵۸ به ۳۴/۹۹۸ ارتقاء پیدا کرده اما به دنبال ارتقاء این رتبه نیز هستیم، بنابراین برای رسیدن به این هدف مهم، چشم اندازی ترسیم شده است. البته لطف خدا و همکاری مسئولان شهرستانی و دانشگاهی استان و اقشار مختلف دانشگاه، عامل اصلی موفقیت این واحد دانشگاهی است.
وی بخشی از چشم‌انداز واحد دانشگاهی مسجدسلیمان را یادآور شد و به آنا گفت: اخذ مجوز راه‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه، افزایش تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترای تخصصی حداقل به ۱۰ رشته، پی‌گیری تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه مجازی، گسترش و توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های مطرح و معتبر داخلی با انعقاد تفاهم‌نامه، پی‌گیری جدی در زمینه میزبانی از حداقل یک شهید گمنام و انجام تدارک لازم برای تدفین شهید گمنام در دانشگاه، راه‌اندازی حداقل ۳ شرکت دانش‌بنیان برای کسب درآمد غیرشهریه‌ای و ارایه خدمات به صنعت و جامعه و جذب منابع مالی از طریق انعقاد قرارداد با صنایع و سازمان‌های متقاضی و برگزاری دوره آموزشی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و همکاری‌های علمی، برخی از امور قابل اجرا در آینده است که در برنامه کاری این واحد دانشگاهی قرار دارد.


رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: اعضای هیأت رییسه، اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان این واحد دانشگاهی با توکل به خدا و همدلی با تمام قدرت برای فردایی بهتر برای ایران اسلامی و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به محور توسعه پایدار در شهرستان تلاش و کوشش خواهند کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته