دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1400 - 12:01
محسن رضوانی در گفت‌وگو با آنا:

تخصیص بودجه از سوی مجلس به برخی فدراسیون‌ها شفاف نیست/ براساس استدلال منطقی باید کمک صورت بگیرد

 رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: هر چقدر به ورزش در این شرایط کمک شود کم است اما اینک معیار و ملاک مجلس برای کمک به برخی فدراسیون‌های ورزشی نامشخص است کار درستی نیست.
کد خبر : 573004
رضوانی

 محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تخصیص اعتبارات ویژه به 10 فدراسیون ورزشی توسط مجلس و قرار ندادن فدراسیون‌های المپیکی در این لیست گفت: متأسفانه این کار اصلاً درست نیست و خستگی را به تن فدراسیون‌های المپیکی باقی می‌گذارد. من به هیچ عنوان مخالف کمک کردن به فدراسیون‌های ورزشی نیستم و اعتقاد دارم که هر چقدر هم به ورزش در این شرایط کمک شود کم است اما اینکه بخواهند بر اساس معیار و منطق خودشان به برخی فدراسیون‌ها کمک کنند، کار درستی نیست.



وی افزود: ورزش ایران در آستانه میدان المپیک است و فدراسیون‌های المپیکی بیشتر از گذشته به کمک احتیاج دارند به خصوص اینکه در سال شیوع ویروس کرونا شرایط برای فدراسیون‌های المپیکی سخت‌تر شد. هر چقدر به ورزش کمک کنیم حرکت رو به جلو است اما اینکه بر اساس چه معیار و استدلالی تنها به برخی فدراسیون‌ها کمک شده جای سؤال دارد. من به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و همچنین عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک کاملاً در جریان هستم که همه فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک به یک چشم دیده می‌شوند و رئیس کمیته به اصل شفاف‌سازی کاملاً معتقد است. بنابراین بهتر بود مجلس شورای اسلامی هم مشخص کند که بر اساس چه استدلالی به تمامی فدراسیون‌ها کمک نکرده است.

 رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: رشته واترپلو به المپیک اعزام نمی‌شود اما ما مربی خارجی داریم که در این سال‌ها کمک زیادی به واترپلوی ایران کرد. قطعاً رشته‌هایی که مربیان خارجی دارند هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند و در کمیته ملی المپیک هم به آنها توجه می‌شود. پولی که به 10 فدراسیون اختصاص داده شده می‌توانست به شکل عادلانه به همه فدراسیون‌ها اختصاص داده شود. همان‌طور که گفتم من مخالف کمک کردن نیستم اما اعتقاد دارم همه باید به یک چشم دیده شوند و بر اساس جایگاه رشته‌های ورزشی در آسیا و جهان، این کمک‌ها صورت پذیرد. امیدوارم که مجلس شورای اسلامی برای این موضوع راهکاری در نظر بگیرد و همچنین علت تخصیص گزینشی اعتبار به چند فدراسیون توضیح دهد.



انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته