دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1400 - 21:37
بیانیه‌ای وزارت برق عراق؛

مشکل واردات گاز از ایران همچنان پابرجاست

وزارت برق عراق امروز با تأکید بر اینکه مطالبات مالی ایران از عراق در موضوع گاز در بانک تجارت این کشور(TBI) سپرده شده است، اعلام کرد که مشکل واردات گاز از ایران همچنان پابرجاست.
کد خبر : 572620
صادرات گاز

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا،  وزارت برق عراق امروز با تأکید بر اینکه مطالبات مالی ایران از عراق در موضوع گاز در بانک تجارت این کشور(TBI) سپرده شده است، اعلام کرد که مشکل واردات گاز از ایران همچنان پابرجاست.


احمد موسی سخنگوی این وزارتخانه عراقی گفت: به دلیل تحریم‌های اعمالی آمریکا مشکلی در بانک‌های ایرانی وجود دارد و پرداخت بدهی‌های عراقی با دلار دشوار است.


احمد با اشاره به اینکه مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق از طریق اعزام هیات های دولتی خواستار رفع این مشکل شده است، اعلام کرد: مشکل هنوز هم وجود دارد زیرا ایران مقادیر مورد نیاز گاز را به عراق عرضه نمی‌کند.


وی با اشاره به اینکه در گذشته ۵۰ میلیون مترمکعب از گاز ایران در فصل زمستان تأمین می‌شد و در تابستان به ۷۰ میلیون مترمکعب می‌رسید در حالی که ایران اکنون تنها ۲۲ میلیون و شاید ۲۳ میلیون مترمکعب از گاز مورد نیاز را برای این وزارتخانه تأمین کرده است، تأکید کرد: در شرایط فعلی وزارت برق می‌تواند اوضاع را کنترل کند اما با رسیدن فصل تابستان نیاز به گاز بیشتر می‌شود و به واردات میزان گاز مورد توافق با تهران نیاز ضروری وجود دارد.


موسی در ادامه با اشاره به اینکه تصویب بودجه تأثیر مثبتی روی تداوم پروژه‌های متوقف شده خواهد گذاشت، اعلام کرد: پرداختی‌های عراق به ایران در موضوع گاز محدود به بودجه نبوده و این مشکل به دلیل تفاهم بین طرف ایرانی و عراقی در مسیر حل شدن قرار دارد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته