دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1400 - 10:48
در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

تصویب طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی شهر تهران

کلیات «طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی» در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.
کد خبر : 572451
شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری آنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با موضوع «طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی» اظهار کرد: الزام به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز، ایمن‌سازی حصار کارگاهی است که به‌عنوان چالشی در سطح محلات بوده و دغدغه بسیاری از شهروندان است.


وی ادامه داد: بسیاری از افراد که مشغول به فعالیت در حوزه ساخت و ساز هستند علی‌رغم مقررات ملی ساختمان به قوانین عمل نمی‌کنند. رعایت ایمنی در معابر اطراف آن دارای ضوابطی است که از طرف شهرداری‌ها عملی نشده است.


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مواد این طرح گفت: ماده یکم این طرح به محل استقرار ماشین‌آلات و اخذ مجوزهای لازم برای مدت معین می‌پردازد و همچنین در ماده دوم آن اجرای طرح دستورالعمل حصار کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی را مربوط به ساختمان‌های گروه (ج) و (د) یعنی ساختمان‌های بزرگ مقیاس (ج:۶ تا ۱۰ طبقه و بین ۲ تا ۵ هزار متر) و (د: ۱۰ طبقه به بالا و بالای ۵ هزار متر) مشخص می‌کند.


سالاری با بیان این‌که شهرداری تهران مکلف است دستورالعمل اجرایی طرح تجهیز و نقشه حصار کارگاهی را برای اجرای یکپارچه این موضوع در سطح مناطق ارائه دهد.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با ماده سوم این طرح نیز بیان کرد: در صورت درخواست مالک از شهرداری تهران برای استفاده از پیاده‌راه‌ها نباید سطح اشغال پیاده‌روها از ۲ متر بیشتر باشد.


وی در خصوص هزینه‌های بهسازی و بهای صدور خدمات نیز گفت: براساس مصوبه شهرداری تهران در صورتی‌که حصار کارگاهی در پیاده‌راه‌ها اجرا شود می‌بایست هزینه‌ای بابت بهسازی پیاده‌راه‌ها پس از پایان عملیات ساخت و سازها پرداخت شود. این اقدام در ساختمان‌های شمالی و جنوبی متفاوت است (در ساختمان‌های شمالی پس از پایان سازه طبقه همکف و ساختمان‌های جنوبی تا پایان سازه سقف طبقه آخر) از یک سال بگذرد باید هزینه‌ای معادل ۲PL  دریافت شود. (P: ارزش معاملاتی و L: عرض ملک)


سالاری با بیان این‌که درآمد حاصل از این محل می‌بایست در محل جداگانه‌ای در جهت اصلاح، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی پیاده‌راه‌ها پس از جمع‌آوری حصارهای کارگاهی، مواد هشتم و نهم این طرح را کنترل میدانی و پایش ایمن‌سازی کارگاه دانست.


گفتنی است کلیات این طرح با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.


انتهای پیام/۴۱۰۵

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد سالاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته