دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1400 - 17:18
شیخ عبدالله الجبری:

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روشی وحدت‌گرا در مقابله با چالش‌های معاصر ارائه داده است

دبیرکل جنبش الامة لبنان در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از نقش وحدت‌گرای مجمع در رویارویی با چالش‌های دوره معاصر تمجید کرد.
کد خبر : 572031
شهریاری الجبری

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار شیخ عبدالله الجبری دبیرکل جنبش الامة لبنان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ الجبری ضمن ارج نهادن به تلاش‌های مجمع تقریب در سراسر جهان برای تحکیم وحدت اسلامی، بیان کردند که فصول مشترکی که میان مذاهب مختلف امت اسلامی وجود دارد موارد تفرقه‌آمیز را از بین می‌برد.


الجبری تأکید کرد که مجمع تقریب در مقابله با چالش‌های دوره معاصر مسیری وحدت‌گرا در پیش گرفته است.


وی همچنین بر اهمیت نقش علم‌آموزی در پیشرفت امت اسلامی و ضرورت نشر و گسترش آن برای مبارزه با جهل و نادانی و افزایش آشنایی با علوم مختلف جهت آگاهی نسل آینده و ساخت تمدن انسانی تأکید کرد.


لزوم یکسان‌سازی همه تلاش‌ها و توان امت اسلامی برای دفاع از حقوق قانونی خود، مقابله با چالش‌ها در سطوح مختلف به‌ویژه مسئله فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقدسات اسلامی در قدس شریف که نخستین قبله مسلمانان جهان و محل معراج رسول اکرم (ص) است، از دیگر موضوعاتی بودند که مورد تأکید الجبری و  شهریاری قرار گرفتند.


آنان همچنین تأکید کردند که فلسطین قطب‌نمای امت اسلامی و مرکز آمال مسلمانان خواهد ماند و باید همه تلاش‌ها برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین و مقابله با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی که از سوی امپریالیسم جهانی حمایت می‌شود، انجام گیرد.


الجبری و شهریاری، ضمن آرزوی تقویت نقش فرهنگ مقاومت در لبنان که به لطف مجاهدان لبنانی به پیروزی‌های بسیاری دست یافته‌اند، بر ضرورت بسیج کلیه نیروهای امت اسلامی برای مقابله با تروریسم تکفیری که چهره اسلام راستین را تخریب می‌کند تأکید کردند و ابراز داشتند که تروریسم تکفیری ساخته‌وپرداخته غرب استعمارگر و صهیونیسم است و هدف آن ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و ادامه غارت و چپاول اموال آنان است.


عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این جلسه حضور داشت.


انتهای پیام/۴۱۵۵/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته