دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 15:13
در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در قرچک تأکید شد:

وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

مدیر حوزه علمیه قائم (عج) چیذر گفت: وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلام بوده و هست، وحدت یک ارزش اجتماعی و قبل از آن حتی یک ضرورت برای جامعه‌ای است که به سوی تحول پیش می‌رود و پیگیری وحدت از سوی مفتح و استقبال دانشگاهیان و روحانیان از آن، برکاتی را برای انقلاب اسلامی به بار آورده است.
کد خبر : 57165

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد صفوی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که به همت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قرچک با مشارکت دفتر امام جمعه و حوزه علمیه شهرستان قرچک و برای یادآوری عروج سرخ مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، آیت اللّه شهید مفتح، از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، برگزار شد، درباره تاریخچه وحدت حوزه و دانشگاه و تبیین جایگاه والای شهید مفتح اظهار کرد: شهید مفتح در زمره عالمان دینی بود که علاوه بر تحصیلات در حوزه در سطح عالی و رسیدن به درجه اجتهاد بنابر ضرورتی که تشخیص داده بود، موفق شد در دانشگاه هم، دانش اندوزی را تا درجه دکترا ادامه دهد و در واقع او به معارف اسلامی و فرهنگ حوزه آشنا بود و با پشتوانه‌ای ارزشمند برای از بین بردن شکاف بین افراد دانشگاهی و حوزوی تلاش گسترده‌ای را آغاز کرد.


مدیر حوزه علمیه قائم (عج) چیذر خاطرنشان کرد: شهید مفتح مسئولیت عظیم گسترش ارزش‌های الهی را در میان دانشجویان پی گرفت و با مقاومت در برابر فرهنگ وارداتی، افکار الحادی و اندیشه‌های متجددین، بذر ایمان و باورهای دینی را در روح و ذهن جوانان دانش پژوه، شکوفا ساخت و با پشتوانه‌ای ارزشمند از معارف ناب علوی در صحنه دانشگاه حاضر شد تا فراگیران را متوجه چشمه جوشان توحید کند.


این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت استقامت در راه رسیدن به هدف را از شاخصه‌های شهید مفتح بیان کرد و گفت: وی دانشگاه را برگزید تا تزکیه، تربیت الهی و رشد معنوی را با دانش و علوم تجربی قرین سازد و بر اثر تلفیق علم و ایمان از جوانان تحصیل کرده انسان‌هایی بسازد که استقلال فرهنگی و فرهنگ استقلال را در کشور تحقق بخشند.


صفوی: شهید مفتح مسئولیت عظیم گسترش ارزش‌های الهی را در میان دانشجویان پی گرفت و با مقاومت در برابر فرهنگ وارداتی، افکار الحادی و اندیشه‌های متجددین، بذر ایمان و باورهای دینی را در روح و ذهن جوانان دانش پژوه، شکوفا ساخت و با پشتوانه‌ای ارزشمند از معارف ناب علوی در صحنه دانشگاه حاضر شد تا فراگیران را متوجه چشمه جوشان توحید کند

وی به تشریح جنگ‌های نیابتی، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی و فرهنگی طراحی شده از سوی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی ایران و لزوم بیداری و هشیاری جامعه اسلامی پرداخت.


وحدت عملی حوزه و دانشگاه موجب تحقق اهداف امام راحل است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک نیز گفت: پاسخ خدمات متقابل شهید مفتح در دوسنگر دانشگاه و حوزه است که این روز را در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کرده و به واقع یکی از برکات و پیامدهای انقلاب اسلامی را می‌توان وحدت این دو نهاد اثربخش در جامعه دانست.


دکتر حسینعلی شیبانی افزود: یکی از اهداف امام راحل عظیم الشأن (ره) در طراحی وحدت حوزه و دانشگاه این بود که دانشگاه و حوزه علمیه از توانایی‌های ویژهٔ خود یکدیگر را تقویت نکنندو وظیفهٔ ماست تا با وحدت عملی خود موجب تحقق اهداف امام راحل (ره) شویم.


وی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های شاخص فرهنگی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: خوشبختانه این دانشگاه همواره در تاریخ حیات خود از حضور پر برکت علما و نکته نظرات ارزنده آنان بهره‌مند بوده و این رهنمود‌ها نقطه عطفی در فعالیت‌های گسترده و متنوع دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعامل حوزه و دانشگاه قلمداد می‌شود.


در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک و مهندس مرسلپور فرماندار شهرستان قرچک به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند و در پایان از استادان و پژوهشگران بر‌تر حوزه ودانشگاه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.


این همایش با حضور حجت الاسلام محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین و مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید احمد حسینی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و جمع کثیری از استادان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر مسؤلان منطقه‌ای در سالن ملائک شهرستان قرچک برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته