دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1400 - 15:18
در نخستین روزهای سال 1400؛

اولین کشتی حامل کالای اساسی وارد کشور شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین کشتی حامل کالای اساسی در سال جدید به بندر چابهار خبر داد.
کد خبر : 571482
کشتی کالای اساسی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین کشتی حامل کالای اساسی در سال جدید به بندر چابهار خبر داد.


افزود: این کشتی که حامل ۶۵ هزار تن گندم وارداتی است، چهارم فروردین در بندر چابهار پهلوگیری کرد و بلافاصله عملیات تخلیه محموله مذکور برای انتقال به بازارهای هدف داخلی آغاز شد.




بیشتر بخوانید: کاهش نرخ حقوق گمرکی کالاهای اساسی به یک درصد




شهدادی به استقرار تجهیزات مناسب تخلیه و بارگیری و ظرفیت پهلوگیری شناورهای تا آبخور ۱۶ متر در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: آمادگی پهلودهی و ارائه خدمات به انواع شناورها و تخلیه و بارگیری گروه‌های مختلف کالایی به صورت ۲۴ ساعته و با میانگین روزانه تخلیه ۱۳ هزار تن کالای فله، وجود دارد.


وی گفت: در صورت تامین ناوگان حمل و نقل زمینی توسط دستگاه‌های مربوطه، بندر چابهار نقش بسیار مهمی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، کاهش هزینه صادرات و ترانزیت کالا خواهد داشت.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته