دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 10:23

رونمایی از کتاب «جاده‌ عشق» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) تجمع زائران اربعین حسینی با حضور دانشگاهیان و مسئولان استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.
کد خبر : 57030

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تجمع زائران اربعین حسینی در محل سالن شهید عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی همدان و با حضور مسئولان، دانشگاهیان و نماینده طلاب همدان در حوزه علمیه قم برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ابتدای این آئین اظهار کرد: این مراسم در راستای قدردانی از افرادی است که در همایش اربعین حسینی خدمت کردند.


سعید جامهبزرگی با بیان اینکه چنین همایش عظیمی با هیچ برنامه‌ریزی بشری نمی‌تواند برپا شود، بیان کرد: استقبال از همایش و پیادهروی اربعین حسینی که در آن مردم 60 کشور دنیا در کربلا گردهم می‌آیند به قدری عظیم است که در هیچ نقطه‌ای از دنیا چنین همایشی وجود ندارد.



جامه بزرگی عنوان کرد: در اربعین حسینی، مردم خودجوش همه کارها را درست کردند که در این زمینه دانشجویان و دانشگاهیان همدان نیز در موکب مریانج و موکب عراق فعالانه حضور داشتند.


در ادامه این جلسه کلیپی از نحوه مراسم عزاداری شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی در ایام محرم امسال پخش شد، ضمن اینکه مداحی رفیعی به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: اربعین محور فعالیت آزادی خواهان و مبارزان جهان و وحدت اسلام شده است.



حجتالاسلام والمسلمین سید جلال رضوی بیان کرد: اربعین حسینی دسیسه‌های دشمنان اسلام و آل سعود را خنثی کرد و دشمن را در اجرای نقشه شومش ناکام گذاشت به همین سبب با بودجه آل سعود و آل یهود و خرید رئیس ارتش نیجریه عاشورای سال 61 هجری در حسینیه بقیة الله زاریا در نیجریه رقم خورد.


رونمایی از کتاب جاده‌ی عشق و سخنرانی نویسنده کتاب، احمد حبیبیان عضو هیات علمی واحد همدان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.



حبیبیان گفت: بیان تجربه و خاطرات سفر اربعین سال گذشته در هفت فصل با عنوان‌های مروری بر سفر، صحنه‌های زیبا، صحنه‌های زشت اما تحمل پذیر، صحنه‌های زشت اما تحمل ناپذیر، آزمایش، نگاهی به علائم مومن و نشانه های شیعه از زبان امام حسن عسگری (ع) در 132 صفحه به انضمام تصاویر به چاپ رسیده است.


نویسنده کتاب جاده عشق، راهپیمایی اربعین را پدیده زیبای در حال رشد و یک مسئله بین المللی و ضربه ی بزرگی برای دشمن دانست و افزود : همه باید به سهم خود آن را تقویت کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته