دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1394 - 09:57
رئیس واحد اسلامشهر عنوان کرد

ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان با برگزاری محفل انس با قرآن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هدف از برگزاری محفل قرآنی را انس هرچه بیشتر با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و بویژه جوانان عنوان کرد.
کد خبر : 57019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمودرضا اسفندیار در مراسم محفل انس با قرآن که در واحد اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن موجب اطمینان قلب و آرامش انسان‌هاست و بر این اساس باید زمینه را برای انس بیشتر اقشار جامعه بویژه دانشجویان و استادانبا قرآن کریم فراهم کرد تا افراد با بکارگیری دستورات قرآنی مزین به روش و منش دینی شوند.



اسفندیار، حضور در این محفل قرآنی و معنوی را ارج نهاده با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر لزوم تدبر و تأمل در معارف قرآنی، بر مأنوس شدن هرچه بیشتر با کلام الله مجید و تدبر در آیات الهی تاکید دوچندان کرد.


وی قرآن کریم و تمسک به این کتاب سراسر نور و رحمت الهی را راهگشای تمام مشکلات و سختی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کلید رفع تمام مشکلات انسانهاست؛ تردید ندارم که کسی به در خانه قرآن آمده و دست خالی برگشته باشد.



امام جمعه شهرستان اسلامشهر نیز در این محفل معنوی با بیان آیاتی از کلام الله مجید بر ضرورت اقامه نماز، امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و به حدیثی از حضرت رسول اکرم را یاد آور شد که در آن پیامبر اکرم (ص) تاکید بر قرائت و تلاوت قرآن کریم داشتند.


حجت الاسلام محمد نوروزی زنده نگه داشتن دل، دور نگاه داشتن از فحشا و کارهای زشت، دور کردن انسان از منکر و بدی‌ها (آنچه که عقل و شرع مقدس آن را نمی‌پسندد) و بازداشتن انسان از تجاوز کردن به حقوق دیگران و ستمگری را ۴ اثر مهم قرائت و تلاوت قرآن کریم از بیان حضرت رسول اکرم (س) برشمرد.



امام جمعه شهرستان اسلامشهر خطاب به دانشجویان بر تمسک جستن به قرآن کریم و تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و گفت: با نور قرآن زندگی ما روشن می‌شود.


محفل انس با قرآن کریم که بعدازظهر دیروز، یکشنبه بیست و نهم آذر به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام عصر (عج)؛ با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرستان اسلامشهر در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد؛ با تلاوت استادان و قاریان برجسته ملی و بین المللی همچون استاد احمد ابوالقاسمی و استاد مسعود سیاح گرجی و اجرای ابتهال، تواشیح و... حلاوتی دوچندان گرفته و با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نیز قدردانی از فعالان فرهنگی؛ همچنین قرعه کشی بین حاضران و اهدای ۱۰ کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس پایان یافت.


این مراسم به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و با همکاری شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران و پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته