دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1399 - 13:42
هاشم صیامی در گفت‌وگو با آنا:

دوومیدانی‌کاران رکوردهای خوبی ثبت کردند/ اردوی برون مرزی برای ورزشکاران شانس کسب سهمیه خواهیم داشت

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: با توجه به اینکه الان فصل زمستان برای دوومیدانی‌کاران است، اردوهای برون‌مرزی را به بعد از مسابقات جام امام رضا(ع) در مشهد موکول کرده‌ایم.
کد خبر : 569929
هاشم+صیامی+-+رئیس+فدراسیون+دوومیدانی.jpg

هاشم صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری مسابقات داخل سالن دوومیدانی گفت: پس از مدت‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده بود، توانستیم در این شرایط این رقابت‌ها را برگزار کنیم. قطعاً برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی 10 برابر انرژی می‌طلبد. وقتی در شرایط عادی مسابقات برگزار شود، مشکلی به وجود نمی‌آید اما در زمان شیوع ویروس کرونا کار سخت است، به این خاطر که با جان انسان‌ها در ارتباط هستیم و یک سهل‌انگاری می‌تواند اتفاق ناگواری را به وجود بیاورد.


وی افزود: با این حال خدا را شکر مسابقات در شرایط خوبی برگزار شد. البته که نقاط قوت و ضعف داشت. این مسابقات با حضور 15 تیم برگزار شد که به نظرم حضور این تعداد تیم در شرایط کرونایی نقطه قوتی بود. یکی از اهداف فدراسیون فعلی این است که به لحاظ کمّی، دوومیدانی را در سطح کشور ارتقا دهد. ما باید تعداد دوومیدانی‌کاران را در مقطع نوجوانان و جوانان افزایش دهیم. به همین خاطر به استان‌های زیادی سفر و با مسئولان استان‌ها، فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و رؤسای هیئت‌ها جلسه برگزار می‌کنم تا جامعه دوومیدانی را افزایش دهم. از طرفی دیگر، حضور بانوان را هم باید پررنگ کنیم که یکی دیگر از اهداف ماست و بانوان باید از ورزش دوومیدانی استقبال کنند که در تلاش هستیم جامعه آماری بانوان را هم ارتقا دهیم.


رئیس فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: رشته دوومیدانی 24 ماده دارد و یکی از پرمدال‌ترین رشته‌های المپیک محسوب می‌شود. باید تلاش کنیم تا سهم ایران در مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی افزایش پیدا کند. امیدوارم که بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم. نقطه ضعف مسابقات داخل سالن هم کم‌تجربگی برخی مسئولان کمیته‌ها بود، به خاطر جابه‌جایی که در فدراسیون به وجود آمده بود، برخی مسئولان کمیته‌ها کم‌تجربه هستند که باید به مرور زمان این مشکل را هم برطرف کنیم. بحث تست دوومیدانی‌کاران به فدراسیون دوومیدانی ارتباط نداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی در این موضوع ورود کرد که باید از زحمات آنها تشکر کنم. خوشبختانه مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد اما در این میان برخی ورزشکاران به خاطر مثبت شدن تست کرونا نتوانستند شرکت کنند که باعث ناراحتی همه شد.


صیامی در مورد رکورد ورزشکاران در این مسابقات عنوان کرد: به لحاظ رکوردی شرایط خوبی داشته‌ایم. در حالی که در وضعیت شیوع کرونا هستیم و ورزشکاران آن‌طور که انتظار می‌رفت، تمرینات قابل قبولی نداشتند اما با این‌حال توانستند رکوردهای خوبی ثبت کنند. مهسا میرزاطیبی در پرش عملکرد بسیار خوبی داشت. افشین مصدقی دوومیدانی‌کار 15 ساله کشورمان در رشته پرش با نیزه بسیار خوب ظاهر شد که جا دارد از ربّانی مربی او تشکر کنم. رشته پرش با نیزه یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین رشته‌های دوومیدانی است و مربی توانست یک ورزشکار 15 ساله در این رشته تربیت کند که چنین رکورد خوبی ثبت کند. در پرش طول هم ریحانه مبینی و سارینا صائبی رکوردهای بسیار خوبی ثبت کردند و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.


صیامی در مورد برنامه برای ورزشکاران المپیکی و کسانی که شانس کسب سهمیه دارند، اظهار کرد: ما الان هیچ دغدغه‌ای برای تمرین ملی‌پوشان المپیکی نداریم. احسان حدادی هم‌اکنون در آمریکا تمرینات خود را پیگیری می‌کند. تفتیان به تازگی به ایران آمده و قرار است در اواخر فروردین دوباره به فرانسه برگردد و زیر نظر مربی‌اش تمرینات خود را دنبال کند. تفتیان در مسابقات داخل سالن یکی از بهترین رکوردهای خود را ثبت کرد. فرزانه فصیحی هم در صربستان حضور دارد. سجاد هاشمی در ترکیه تمرینات را ادامه می‌دهد. ورزشکاران دیگری همچون مهدی پیرجهان و حسین رسولی به همراه مربی بلاروسی خود در جزیره کیش تمرین می‌کند. با توجه به اینکه الان فصل زمستان برای دوومیدانی‌کاران است، ما اردوهای برون‌مرزی را به بعد از مسابقه جام امام رضا(ع) در مشهد موکول کرده‌ایم. از طرفی در بحث اعزام‌ها، مسائلی همچون شیوع کرونا و مدیریت اعتبار اهمیت زیادی برای ما دارد.


وی در مورد برگزاری مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) اظهار کرد: این مسابقه در اواخر فروردین ماه با حضور 11 تیم از کشورهای هند، پاکستان، قطر، قرقیزستان، ارمنستان، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، عراق، لهستان و الجزایر برگزار می‌شود. اسپانسر این رقابت‌ها شهرداری مشهد است و امیدواریم بتوانیم مسابقات با کیفیت برگزار کنیم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته