وزیر آموزش‌وپرورش:

فارغ‌التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود/ باید مهارتهای لازم را به دانش‌ آموزان آموزش دهیم

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فارغ‌التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود بلکه برای بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در سطوح عمومی داریم و باید بتوانیم در دوره تحصیلات عمومی، مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهیم.
329A8976.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت وگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست دستیابی به هم‌افزایی و همکاری مشترک بین دستگاه‌ها است تا بتوانیم سریع‌تر به هدف نهایی سازمان برسیم.


وی با اشاره به این که فرهنگ جامعه و میراث فرهنگی هر کشور، محصول یادگیری است، گفت: انسان‌ها ابتدا یادگیرنده هستند و سپس براساس میزان و کیفیت یادگیری، به انسان‌هایی خلاق و یادآور تبدیل می‌شوند. تمام مجموعه‌ها با یادگیری ارتقا می‌یابند و مأموریت وزارت آموزش‌وپرورش، تسهیل، تسریع و راهبری یادگیری است.


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که برای دستیابی به تمام اهداف باید از یادگیری شروع کنیم، افزود: آنچه آموزش‌وپرورش را به نهاد آینده‌ساز و هویت‌ساز جامعه تبدیل می‌کند، آموزش یادگیری است اما ابتدا انسان‌ها باید یاد بگیرند که چگونه بیاموزند؟


وی گفت: افراد در ارتباط با محیط، اجتماع می‌آموزند و چگونگی ارتباطات هر شخص با دیگران و محیط، عرصه‌های ناب یادگیری را برای آن شخص فراهم می‌آورد.


حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های یادگیری در دنیا و جامعه ما این است که چطور نهادهای مختلف می‌توانند با ترکیب و تلفیق هوشمندانه، هم‌افزایی ایجاد کنند و در جهت حمایت از مأموریت‌ها، هم‌راستا شوند و نقش آفرینی کنند.


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که موضوع مشترک دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی در نشست امروز، توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی است، بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در عرصه‌های مختلف مانند حوزه خدمات مسافرتی، آشنایی با مفاخر فرهنگی، آشنایی با میراث فرهنگی، تجهیز و غنی‌سازی مکان‌های فرهنگی، تجهیز و تقویت گردشگری به‌عنوان عنصر مهم یادگیری، حمایت از توسعه صنایع‌دستی، تأمین فرصت‌های مناسب برای آشنایی دانشجو معلمان با مفاهیم فرهنگی و نیاز فرهنگی، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مشترک آموزشی برای تجهیز معلمان به ظرفیت‌هایی که آن را آموزش دهند و مشارکت در ایجاد هنرستان‌هایی که با آموزش مهارت‌های لازم و توسعه‌ آگاهی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و تأمین نیروی کار ماهر با وزارت میراث فرهنگی، گردگشگری و صنایع دستی همکاری کند.


حاجی میرزایی گفت: فارغ‌التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود بلکه برای بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در سطوح عمومی داریم و باید بتوانیم در دوره تحصیلات عمومی، دانش آموزان را برای این مشاغل آماده کرده و مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهیم.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا