دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1399 - 15:11
عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش 10درصدی قیمت بلیط حمل و نقل عمومی قابل قبول نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نباید عوارض ساختمانی و قیمت بلیط حمل و نقل عمومی بالاتر از 10 درصد باشد، چنین موضوعی غیرقابل قبول است.
کد خبر : 569162
_L3H7697.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اقبال شاکری در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، 16اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: افزایش بی‌رویه قیمت بلیط مترو، اتوبوس و حمل و نقل عمومی در تهران به میزان 35 درصد و همچنین عوارض ساختمانی تا حدود 90 درصد اتفاق افتاده است که به نظر می رسد دولت و شهرداری دست به دست هم دادند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نباید عوارض ساختمانی و قیمت بلیط حمل و نقل عمومی بالاتر از 10 درصد بوده باشد، نمی‌دانم چرا این افزایش قیمت اتفاق افتاده که باید گفت چنین موضوعی غیرقابل قبول است.


وی در تذکر دیگر خود به سازمان امور استخدامی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اشاره کرد و افزود: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی براساس مصوبات گذشته مجلس و همچنین مصوبات لایحه بودجه سال 1400 باید انجام شود که چنین موضوعی را بایستی سازمان امور استخدامی تسریع ببخشد و دست اندازی ایجاد نکند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم به بازدید اعضای کمیسیون عمران از شهر زلزله زده سی سخت اشاره و تاکید کرد: در بازدیدی که از شهر زلزله زده سی سخت داشتیم فرسوده بودن بافت فرسوده در آن شهر نمایان بود و همین موضوع هم در زلزله اخیر باعث تخریب خانه ها شده است که این نشان می دهد غفلت بزرگی در این 7 سال اخیر در بخش مسکن رخ داده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: به طوری که می توانم خسارت شهر زلزله زده سی سخت را  بیش از حمله مغول به ایران اعلام کنم چرا که خانه های مردم ویران شده است ولی دولت هیچ کار خاصی انجام نمی دهد بنابراین پیام مردم و مجلس انقلابی را به گوش مسئولان خواهیم رساند که با تمام شدن دوران مسئولیتشان بازخواست و همچنان مطالبه گری ادامه پیدا خواهد کرد.کسانی که به شهر زلزله زده سی سخت نیامدند تا آوار شدن مردم را مشاهده کنند بدانند که مطالبه گری ادامه پیدا می کند.


شاکری در پایان از کمیسیون اصل 90 بابت پیگیری پرونده آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی  وارجاع  آن به سازمان بازرسی  تشکر کرد.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته