دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی: حذف یارانه سوخت کشتی‌ها رقبا را وارد میدان می‌کند/ افزایش 60 درصدی هزینه‌های دریاداران

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران درباره ابلاغیه اخیر دولت به دریاداران گفت: بر اساس این ابلاغیه یارانه سوخت دریاداران حذف شد.
کد خبر : 56854

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسن تیمورتاش در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: طی یک شبانه‌روز قیمت گازوئیل این بخش در هر لیتر با افزایش هزار و 550 تومانی همراه شد.


وی عنوان کرد: این اتفاق در صورتی شکل گرفته است که بسیاری از کشتی‌ها در حال بارگیری بودند و طی معاملات خود قیمتی را تعیین بودند که نمی‌توانستند آن را تغییر دهند و این باعث ایجاد ضررهای زیادی برای آنها شد.


تیمور تاش به افزایش سه برابری قیمت سوخت در این حوزه اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت سوخت بر نرخ معاملات تاثیر می‌گذارد و در این شرایط کشورهای عربی آمادگی دارند که جای ما را در حمل‌ونقل دریایی بگیرند.


این عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پرداخت یارانه 21 درصدی در فاز سوم اظهار کرد: ما مخالف رفتار دولت در این زمینه نیستیم اما پیشنهاد می‌دهیم این افزایش قیمت به صورت پلکانی انجام و دریا هم مانند فاز سه از 21 درصد دریافت یارانه بهره‌مند شود.


وی با بیان اینکه بر اساس این ابلاغیه هزینه‌های دریاداران 60 درصد افزایش یافته است، افزود: اتحادیه مالکان کشتی ایران از مالکان درخواست کرده است که هزینه‌های خود را افزایش ندهند زیرا باقی کشورها به راحتی می‌توانند جای ما را در حمل‌ونقل دریایی بگیرند.


تیمور تاش این شرایط را فشاری بر مالکان کشتی دانست و خاطر نشان کرد: کشتی مانند کامیون نیست که اگر بار نداشته باشد، آن را خاموش و استراحت کنیم.در کشتی افراد زیادی در حال فعالیت هستند و در صورت عدم فعالیت علاوه بر هزینه‌های این افراد، هزینه لنگرگیری و بسیاری از هزینه‌های دیگر آن باید پرداخت شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته