دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1399 - 13:55
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر صورت گرفت؛

تصویب افزایش نرخ بهای خدمات شهری پایتخت در سال 1400

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران میزان پیشنهادی افزایش نرخ بهای خدمات شهری پایتخت با اکثریت آرا به تصویب رسید.
کد خبر : 568230
5633a838-784b-4feb-9fae-8d4246632313.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی «لایحه افزایش هزینه های سلامت و محیط زیست» در جلسه امروز شورای شهر تهران، اظهار کرد: در پیوست ۴ لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است. در این لایحه هزینه جمع آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از یک هزار و 300 به یک هزار و 650  ریال افزایش یافت.


وی ادامه داد: هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ ریال در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند 21/5 درصد افزایش می‌یابد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ارتباط با کاهش در هزینه خدمات شهری در سال 1400 نیز گفت: برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدأ تعریف شد و ضریب E۲ از یک به 0/7 کاهش یافت.


صدراعظم نوری در خصوص حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار عنوان کرد: حق بهره‌برداری غرف میادین میوه‌ و تره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ ۵۰ درصد قیمت مبالغ حق‌بهره‌برداری به‌عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود.


وی در ارتباط با افزایش نرخ بهای خدمات در بهشت زهرا و ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار بیان کرد: تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵درصد و نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به صورت میانگین ۲۰درصد افزایش یافت.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری 3 هزار و 500، سنگین سواری ۱۵هزار تومان، کامیون تا ۲۰تن، ۲۵ هزار تومان و موتورسیکلت ۲هزار تومان است.


صدراعظم افزود: درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال ۱۴۰۰؛ شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه 7 هزار و 800 تومان و برای مشاغل سیا غیرموتوری ۱۵هزار تومان است.


وی با بیان این‌که نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی به‌دلیل تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند، بیان کرد: هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به ۷هزار تومان، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای صنعتی به 3 هزار و 600 و دفن پسماندها در حدود ۱۰۴۰ تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک ۳هزار و ۲۰۰ تومان شد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره بهای خدمات جمع آوری هر تن پسماند ساختمانی و عمرانی نیز عنوان کرد: بهای خدمات هر تن پسماند ساختمانی به ۳هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.


گفتنی است لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات شهری با 14 رأی موافق تصویب شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته