دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1399 - 14:56
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد؛

توانمند‌سازی زنان، رهیافتی مهم برای رسیدن به توسعه جامعه

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان توانمندسازی زنان را رهیافتی مهم برای رسیدن به توسعه جامعه قلمداد کرد.
کد خبر : 568202

اشرف کریمی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان درباره نقش تأثیرگذار زنان در جامعه اظهار کرد: توسعه هر جامعه‌ در گرو توانمندسازی و مشارکت همه اعضای جامعه بوده و رویکرد توانمندسازی بانوان در عرصه‌های مختلف در جامعه اسلامی نه تنها رهیافت مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار است؛ بلکه خود به‌عنوان هدف توسعه محسوب می‌شود.


وی افزود: برگزاری جشنواره‌های گوناگون ویژه بانوان گام بزرگی برای شناسایی توانمندی‌های آنان در عرصه‌های گوناگون بوده و جشنواره‌هایی از این دست که مخاطبان آن را بانوان تشکیل دهند، نقش بزرگی در این موضوع دارد و باید به آنها اهتمام ویژه‌ای نشان داده شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: بررسی فعالیت‌های زنان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و مقایسه این فعالیت‌ها با قبل از انقلاب نشان‌دهنده آن است که در پرتو این نظام زنان مسلمان ایران، بیش‌ازپیش به‌نوعی خودباوری واقعی دست یافته‌اند.


کریمی‌نیک نقش حجاب را در پیشرفت‌ زنان بی‌بدیل عنوان کرده و ادامه داد: پوشش اسلامی به‌عنوان گوهر و دستاورد مهم، نه تنها مانعی برای پیشبرد اهداف عالی و مانعی برای پیشرفت نبوده؛ بلکه بانوان را برای دستیابی به این پیشرفت‌ها یاری داده است.


به گزارش آنا، اشرف کریمی‌نیک مدیر داخلی فصلنامه علمی کیفیت و ماندگاری تولیدات کشاورزی و مواد غذایی، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال‌های 94 و 99 و مؤلف و مترجم کتاب‌های دانشگاهی بوده و چندی پیش به‌عنوان یکی از 17 زن برتر کشور در حوزه پژوهش معرفی شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته