دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کردند.
کد خبر : 567735
BS0K0610.JPG

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با ردیف ۴ بند (ب) تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.


بر اساس این مصوبه، منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱ -۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون صرف تأمین معیشت، دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.


در مواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می‌کند، کارگروهی مرکب از رئیس‌کل بانک مرکزی (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط موظف‌اند سیاست‌گذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به‌گونه‌ای اجرا و نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به هنگام، به‌اندازه و با قیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف‌کننده نهایی برسد.


مقامات فوق در اجرای این جز به‌صورت تضامنی مسئولیت دارند.


بانک مرکزی موظف است با همکاری دستگاه‌های یاد شده، به‌صورت ماهیانه گزارش اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات و کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته