دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 17:02

برگزاری سخنرانی علمی در دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی

سخنرانی علمی با عنوان «بکارگیری ابزارهای نوین حسابداری مدیریت، نظریه مدیریت بر مبنای فعالیت، هزینه یابی مبنای فعالیت و بودجه بندی بر شرکت‌ها و سازمان‌ها» با حضورچشمگیر دانشجویان در واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 56702

به گزارش خبرنگار آنا، دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان و همزمان با آغاز هفته پژوهش اقدام به برگزاری سلسله سخنرانی‌های علمی کرده است. به همین منظور سخنرانی توسط دکتر علی اسمعیل‌زاده رئیس دانشکده اقتصاد وحسابداری واحد تهران مرکزی در خصوص «بکار گیری ابزارهای نوین حسابداری مدیریت، نظریه مدیریت بر مبنای فعالیت، هزینه یابی مبنای فعالیت و بودجه بندی بر شرکت‌ها و سازمان‌ها» با حضور جمعی از استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد و حسابداری این واحد برگزار شد.


اسمعیل‌زاده در سخنان خود اظهار کرد: به کارگیری ابزارهای نوین حسابداری مدیریت، نظریه مدیریت بر مبنای فعالیت، هزینه‌یابی مبنای فعالیت و بودجه بندی بر شرکت‌ها و سازمان‌ها فعالیت به مجموعه اقدامات تعریف شده در کسب و کار است که با انجام هر کاری، منابعی هم مصرف می‌شوند. فعالیت یک حرکت خاص، اقدام و انجام کاری در سازمان است، بنابراین وقتی منابعی مصرف می‌شوند، هزینه ایجاد می‌شود و بهای تمام شده محصولات با خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد چون هزینه‌ها به عنوان منبع اصلی خروج منابع هستند.


وی ادامه داد: حسابداری مبتنی بر فعالیت یک نظام اطلاعاتی است که فعالیت‌ها، هزینه‌ها، ویژگی‌های فعالیت و در آمد واحد هر مرکز هزینه یابی گروهی از کارکنان را در یک سازمان تعیین و گزارش می‌کند.


رئیس دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی گفت: سیستم‌های هزینه یابی سنتی و نارسائی‌های آن این روش تا اواخر دهه ۸۰ در بسیاری از سازمان‌ها انجام می‌شد ولی چون اطلاعات دقیقی را در مورد بهای تمام شده خدمات و محصولات به تصمیم گیرندگان نمی‌داد و بلکه با ارائه اطلاعات نادرست باعث گمراهی مدیران می‌شد.


وی ادامه داد: سیستم‌های هزینه یابی بر مبنای فعالیت ایجاد تغییرات نوین در دنیا، تکنولوژی‌های مدرن و سیستم‌های اطلاعاتی هوشمند و مکانیزم‌های عملیاتی انتخاب بهترین روش هزینه یابی در سیستم‌های پیجیده و غیر معمول خدماتی و تولیدی از بین بردن و کاهش انحرافات هزینه‌ها در سیستم‌های سنتی رخ می‌داد.


این مسئول درباره مدیریت بر مبانی فعالیت گفت: پاسخ گویی به نیاز مشتریان با حداقل استفاده از منابع سازمان، بودجه ریزی سنتی و گزارش‌های مقایسه‌ای در این روش هزینه‌ها را بر حسب حوزه‌های مسئولیت (دوایر) تفکیک می‌کنند و مراحل بودجه بندی بر مبنای فعالیت بودجه بندی بر مبنای فعالیت، معکوس هزینه یابی بر مبنای فعالیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته