دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس: عوارض این آزادراه هزار تومان ارزان‌تر از برنامه است

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس درباره برخی اظهارات مبنی بر گران بودن نرخ عوارض این آزادراه گفت: نرخ عوارض آزادراه تهران-پردیس هزار تومان هم از برنامه پیش‌بینی شده عقب‌ماندگی دارد.
کد خبر : 56701

عباس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه قرار بود نرخ عوارض این آزادراه از ابتدا دو هزار و 500 تومان باشد، افزود: اما آن زمان نرخ به یک هزار و 500 تومان تقلیل یافت و اکنون پس از چهار سال بهره‌برداری به سه هزار تومان رسیدیم.


وی با تاکید بر اینکه نرخ عوارض باید سالانه 12 تا 15 درصد افزایش داشته باشد، تصریح کرد: بر این اساس نرخ عوارض آزادراه تهران-پردیس نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 25 درصد هم عقب‌ماندگی دارد چرا که باید نرخ حالا چهار هزار تومان بود.


طاهری درباره احتمال افزایش نرخ آزادراه تهران-پردیس ادامه داد: به احتمال بسیار نرخ عوارض این آزادراه تا پایان امسال همان سه هزار تومان خواهد بود چرا که فعلا امکان افزایش قیمت وجود ندارد.


مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-پردیس با بیان اینکه تصمیمات نرخ‌گذاری عوارض آزادراه‌ها بر اساس نظر کمیسیون ماده 52 است، تاکید کرد: این کمیسیون نرخ عوارض آزادراه‌ها را به صورت سراسری به تمام کشور ابلاغ می‌کند و آخرین ابلاغیه مبنی بر افزایش 500 تومانی نرخ عوارض آزادراه تهران-پردیس به یکم شهریورماه امسال باز می‌گردد.


وی با تاکید بر اینکه نرخ عوارض هیچ آزادراهی در کشور بدون مجوز این کمیسیون تغییر نمی‌کند، عنوان کرد: نرخ عوارض آزادراه‌ها بر اساس میزان هزینه‌کرد طرح و نه مسافت راه تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، میزان عوارض در طول سال بر اساس میزان هزینه‌کرد طرح و همچنین میزان بازپرداخت در طول مدت مشارکت سرمایه‌گذار محاسبه می‌شود.


به گفته طاهری، پرداخت نرخ عوارض یکی از راه‌های همکاری نزدیک و تشویق سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها و راه‌های شریانی کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آزادراه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته