دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1399 - 12:05
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با آنا:

اصلاح ساختار بودجه دست‎درازی دولت‌ها به منابع صندوق توسعه ملی را کاهش می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،با اشاره به تلاش مجلس در راستای کاهش برداشت دولت از صندوق توسعه ملی در حین تصویب لایحه بودجه، گفت: با اصلاح ساختار بودجه و در نظر گرفتن منابع پایدار برای آن دست درازی به منابع صندوق کم خواهد شد.
کد خبر : 566936
08b95e65-08e6-4c47-8418-6b3d8f880645.jpeg

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور در مجلس، گفت: تمام تلاش نمایندگان معطوف به تصویب لایحه بودجه با هدف بهبود وضعیت کشور است.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس در راستای کاهش برداشت دولت از صندوق توسعه ملی در حین تصویب لایحه بودجه، افزود: صندوق توسعه ملی یک ظرفیت برای آینده کشور در راستای توسعه زیرساخت است از این رو نباید دولت‌ها بتوانند به راحتی به آن دست درازی کنند.


وی با تاکید بر اینکه منابع موجود در صندوق توسعه ملی یک نوع سیاست‌گذاری امید‌آفرین برای حفظ سرمایه بین نسلی است، تصریح کرد: طبق قانون باید سهم مشخصی از فروش نفت به این صندوق واریز شود تا جلوی مصرف تمام آن در هزینه‌های جاری گرفته شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری‌های مولد توسط بخش خصوصی استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی گاهی جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد تا بخشی از این منابع در جای دیگر هزینه شود که البته مجوز رهبری برای این نوع استفاده‌ها لازم است.


میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه باید پشتیبانی لازم از منابع صندوق توسعه ملی صورت بگیرد، افزود: راستای اعطای تسهیلات به بخش خصوصی از منابع این صندوق برای امور مولد و ارزشی باید برنامه‌ریزی مشخصی صورت بگیرد تا شاهد هرز رفت منابع نباشیم.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که با چه تدبیری می‌توان جلوی دست‌درازی دولت به منابع صندوق توسعه ملی را گرفت، گفت: اگر ساختار بودجه اصلاح شده و منابع پایدار برای آن در نظر بگیریم دست درازی به منابع صندوق کم خواهد شد.


وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بودجه ١۴٠٠ جلوی دست درازی دولت به منابع صندوق توسعه ملی گرفته شده با خیر،  افزود: این موضوع کامل اتفاق نیفتاده باز هم دولت سهم خواهی از صندوق توسعه ملی را دارد به طور مثال برای سال آتی ١٨ درصد اسهم صندوق توسعه ملی در حوزه فروش نفت محقق خواهد شد در حالی که باید ٣٨ درصد به خزانه واریز می‌شد.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته